Gå til innhold
  • Bli medlem

Helsport Austfonna sovepose


Raines

Anbefalte innlegg

Hei Fjellfolk:)

Skal kjøpe meg en ny sovepose ,som skal brukes vår sommer og høst.Primært på snaufjellet.

Er det noen som erfaring med Helsport austfonna,som kan fortelle litt om den.

Synes vekten ikke er så ille og det er lite pakkvolum.

Svar mottas med Takk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har denne type soveposen og er veldig fornøyd med den. Har lugget i den i ned til 12 kalde og frøs ikke noe selv om den ikke er en vinterpose. Hadde selfølgelig ulltøy og flis i soveposen da. På sommeren er denne posen veldig deilig og ligge i og det blir ikke for varmt.

PS: den må ikke være for lang vist du skal bruke den på vinteren. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har denne type soveposen og er veldig fornøyd med den. Har lugget i den i ned til 12 kalde og frøs ikke noe selv om den ikke er en vinterpose. Hadde selfølgelig ulltøy og flis i soveposen da. På sommeren er denne posen veldig deilig og ligge i og det blir ikke for varmt.

PS: den må ikke være for lang vist du skal bruke den på vinteren. :wink:

Hei!

blir lit "off topic" det her men når du snakker om Flis mener du da det som helsport selger som tilbehør? som skal gi +8 grader eller har du selv på deg flis?

Har selv Haukeli dun http://www.helsport.no/no/Infosenter/Spesial_og_eldre_soveposemodeller/Haukeli_dun

alså helsport har det her http://www.helsport.no/no/produkter/TILBEHOR/Soveposer/Lakenpose%20Fasong

"

Størrelse : 85x225cm

Vekt: 550 g

Stoff: Micro Fleece Polyester

Isolasjon: Øker komforttemperaturen med ca.8°c

Farger: Blue

"

lurer på og bruke den her på lett vintertur i marka men hvis det krypter noe særlig under -7 så tror jeg ikke det blir noe spesie bra opplevelse uten noe ekstra beskytelse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Silkeposen til Heslport veg 400g mindre og gir framleis berre 2 grader mindre, for ikkje å nevne at silke er betydeleg meir behageleg å ligge i enn fleece.

Ser strengt tatt ingen god grunn til å velge fleece over silke, så lenge temperaturane stemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.