Gå til innhold
  • Bli medlem

Tursekk til høy person.


kroll

Anbefalte innlegg

Annonse

jeg matcher deg på høyde og bruker en bergans nordmarka 60 liters sekk, denne funker greit, men kunne nok ha vært et par cm lenger i ryggen for at hoftebeltet skulle sittet optimalt.

kjøpte nylig en McKinley polar 55 liters sekk, men denne har jeg kun hatt på uten noe særlig innhold, så vet ikke helt om det er bedre på lengden enda.

Bergans sekken kjøpte jeg på Sportshuset på Eikli i hønefoss, nå Intersport

McKinley sekken kjøpte jeg under opphørssalg i en g-sport butikk, men det sto intersport på prislappen, så det var nok opphørsalg fra mer enn en butikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se på sekker der hver model kommer i small,medium og large. Er du heldig har de også regulering av høyden på skulderremmer. Feks har jeg TNF Primero 70 som leveres som small(65l), medium(70l) og large(75l). Disse har på toppen av det hele mulighet for å høyderegulere skulderreimene med ca 10 cm. Er selv 198 og dette er vel den sekken som har vært lettest å få regulert til riktig rygglengde. En annen sekk er ospery exos 58 som leveres i small, medium og large men uten mulighet til å regulere høyde på skulderremmer.

Ser at TNF Terra 65 kommer i flere størrelser og disse kan du også regulere rygglengden på. Greit priset er de også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både Gregory og Arc'teryx kommer med tre størrelser (small, medium, large) på hver modell.

Merk deg uansett følgende: Rygglengde er nesten like individuelt som kroppslengde. Jeg er 189 cm, og bruker medium rygglengde på Gregorysekk, andre som er mindre enn meg kan bruke large fordi dette passer ryggen deres best.

Konklusjon: Prøv selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.