Gå til innhold
snilen

Hund på turisthytter, hva sier man til folk som ikke bryr seg om reglene?

Anbefalte innlegg

Hei folkens

beklager. jeg var nok litt krass i mine uttalelser tidligere.

Selvfølgelig respekterer man lovverket, og selvfølgelig tar man ikke hunden med inn på en hytte om det ikke er lov. man sover selvfølgelig i telt e.l

Selvfølgelig rydder man også med seg absolutt alle former for søppel og pikkpakk. (nekter å tro på at det er noen sammenheng mellom hundefolk og søppel, men, la det ligge :wink:)

Dog, irriterere det meg som dere har skjønt. Og det handler heller ikke om at jeg ikke respekterer folk som har allergi. Jeg har selv en litt småaggressiv gresspollen variant som gjør ymse utslag. Følgelig så bærer jeg med meg allergi-medisiner for både nese og øyner også når jeg er på fjellet.

I forhold til hvem man skal gi prioritet på hyttene, så sier det seg kanskje selv, men nødvendigvis ikke at det trenger å være helt svart/hvitt.

Phaser skriver at "det ene er frivillig" , mnja, selvfølgelig, enig i det, men for veldig mange hundeeiere så blir settingen den samme. Man lar ikke hunden være igjen hjemme fordi man foretrekker å sove på hyttene. Man tar med seg hunden, og følgelig, sover man ute.

Så, er det riktig at allergikerne eller hundefolket sover ute ?

Selvfølgelig, igjen, umulig å svare eller å finne en løsning på.

Man kan jo være litt mer kynisk å gå mot antallet dette berører.

Hvor mange HUNDE-allergikere er det i fjellheimen, kontra fjellfolk med hund. Dette er jeg jo helt uvitendende om også, men jeg heller vel i den retning i at sistnevnte gruppe muligens må være i overtall. (det må da i hvertfall være begrenset med kombinasjonen av folk som går på langt inne på fjell OG er avhengig av EPI-sprøyter, ..., med fare for å være på tynn is igjen)

Noen skrev også at det var totalt likegjyldig hva man forholder seg til i Italia/Frankrike. Jada. ikke uenig her heller, men, .... ting kan kanskje være litt mer nyansert. Jeg anser begge landene for å være høyst oppegående på det sosiale liv, og det er da vitterligen et lite sprang mellom hvor ting håndteres der nede, kontra her oppe i nord (men, igjen, Italia/frankrike har kanskje ikke noe særlig utbredt hunde-allergi)

Oppfordrer til slutt alle hundeeiere, om, selvfølgelig, å respektere hytte-reglene, men utfordrer i samme slengen DNT om å forsøke å legge forholdene bedre til rette for hundene. jeg syns det er begredelig mange steder (og for ordens skyld; jeg er medlem av DNT, men .... sover fortsatt utenfor hyttene pga lovverket :))

Til deg som startet tråden. Zorry! , jeg kan åpenbart ikke hjelpe deg :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hundepolitikken i norge har gått helt av skaftet.

Er det slik at hundeallergi har tatt fullstendig av i de siste årene, eller er det galskapen som rår ?

Døde det folk som svisker før pga av at man kunne ha med seg under over alt ?

Galskapen har jo spredd seg som ild i tørt gress, og man ser jo samme tendensen over alt. En del steder i Norge får man jo ikke en gang sitte utenfor spisesteder/cafér en gang.

I Frankrike og Italia har jeg opplevd å ha med hunden på Michelin restaurant. Og, det var en selvfølge.

De aller aller fleste restauranter og spisesteder i Italia/Frankrike (bodd der i to år) så bare dumt på oss når vi spurte om kunne ta med hunden inn. Selvfølgelig; hva skulle vi ellers gjøre ? La den stå utenfor ?

Nå vet jeg denne tråden handlet om DNT sine hytter, men man ser nøyaktig samme kjedelige tendensen der. Forholdene for hund er stort sett særdeles dårlig (primært erfaring i fra hardangervidda). Mange tur/natur - mennesker har jo gjerne hund, og for veldig mange er det jo en selvfølge at de sover sammen med oss.

Selvfølgelig skal man respektere at folk har allergi, men ..... her har hysteriet tatt overhånd.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.