Gå til innhold
  • Bli medlem

ulsrudvannet 11.02.2012 til 12.02.2012 (barn på tur)


svingen

Anbefalte innlegg

Det her ble en helt fantastisk tur :D

jeg og Thomas75 og busken hadde blit enig om og treffes på ulsrudvannet og overnatte her med "arvingene".

Førset gangen jeg overnattet sammen med andre og det her var veldig koslig.

Det var bare 200meter og gå fra parkering men det passet veldig bra da det fort blir mye utstyr (backup til backupen osv)

Det ble fort liv i bålet og pølsene kom frem må si det smakte vedig godt med pølser.

så var det og få opp teltet da,artig og se att alle skal hjelpe til,tok lid tid før det var oppe men blir gjerne slik med barn :)

Må si jeg ble rimlig missunlig på nabo teltet,Thomas hadde hilleberg Kerron 4gt som jeg har set en del på før,fikk ikke mindre lyst på det etter og sett på plassen og alle lure løsningen inne i teltet :)

så ble det mere mat på bålet og ungene koste seg og ake,overaskende hvor fort barn tilpasser seg.

Det ble tidlig kveld som det ofte blir med små barn på tur,og tror nok alle sammen sov veldig godt :)

Våknet opp neste dag rundt halv 8 og da var det masse liv på utsiden av teltet så da var det bare og komme seg opp,fant da utt att junior først hadde fylt hele bleia med tiss så var det godt videre ut i soveposen,Fikk varmet teltet slik att han ble tør før fikk på han reine klær fra topp til tå,var ikke dumt og ha med ekstra skift nei :shock:

Så ble det frokost og pannekaker,det her tror jeg er det minst drivstoff effektive og lage men smaker jo veldig godt,alle barn like jo pannekaker :)

plutslig slå junior seg helt vrang og bare ville hjemme til mamma,skjønte ingen ting men var nok best og ringe mor da,gikk så inn i teltet og fyret opp igjen,fant da ut att han var iskald på fingrene,fikk varme i han og da ville han se på brannmannsam,da gikk det bra etterhvert heldighvis.

Fikk og besøk etterhvert av "busk junior" som og ville se på brannmannsam passet fint så fikk busken pakke ned teltet sitt men junior låg i teltet :)

Så kom sola frem og det starta faktisk og bli litt varmt.

så kom dama men da var det ikke så farlig lengre da skulle han gå på ski og alt var bra,skal si det snur seg fort :)

Håper bilder og den gode stemningen smitter over på andre med barn som kanskje har lyst til og komme seg ut på tur,var utrolig moro og treffe andre med samme intresser og som barna til thomas sa når jeg spurt om det var spesielt og sove ute om vinteren "nei det er jo nesten samme som sommeren" og såg ikke problemet :)

Håper det her bare er starten på felles barne turrer og som det går frem på bildene er det plass til flere :D

post-10827-133474779887_thumb.jpg

post-10827-133474779905_thumb.jpg

post-10827-133474779912_thumb.jpg

post-10827-133474779918_thumb.jpg

post-10827-133474779923_thumb.jpg

post-10827-133474779929_thumb.jpg

post-10827-133474779935_thumb.jpg

post-10827-133474779941_thumb.jpg

post-10827-133474779951_thumb.jpg

post-10827-133474779964_thumb.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk ost det var meget fint tur :)

Det er en isbjørn sovepose (http://www.isbjorn.no/bjornoya.html) som var spesielt bestilt slik att den er 110cm bred,grunnen til det er att sønnne min på 2.5 år er alltid så urolig att må ha han i samme sove pose hvis ikke våkner han vel opp som en ispinne neste dag (uten sovepose)

Komfor på -14 og vekt på 3620g veldig stort volum kostet 2200 kr som jeg ikke syns var ille får vinterpose til 2 stk

Må si meg meget fornøg med den løsningen her,både jeg og junior sover godt og det er jo veldig stas og få sove sammen :D

Bilde under er dama og junior som tester den hjemme :)

Busken hadde junior i egen sovepose og sov veldig godt hele natta,men så er kansje busken junior ikke så urolig som min :)

post-10827-133474780003_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for en veldig fin tur, ja!

Busken hadde junior i egen sovepose og sov veldig godt hele natta,men så er kansje busken junior ikke så urolig som min :)

Yngste Busk lå en posen hun pleier å sove i i vogna. Det er en dunpose med sauskinn av merke Lamm. Hadde i dunjakka mi over i tillegg. Under seg hadde hun Exped downmat 9 og ajungilak bamse. Hun sov uten stans hele natta.

post-2487-133474780024_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, veldig enig i at dette var en kjempetur.

Første gang at vi sov i telt med barna om vinteren. Og når de ble spurt om morgen hvordan det var å sove i telt, svarte de bare at det var "helt normalt". Kan det være bedre?

De hadde glemt lekene sine i bilen, men var så opptatt med å ake og å leke i snøen at de aldri savnet lekene. :twisted:

Når det gjelder sovepose, so brukte de sin sommerpose inne i en voksen sommerpose. Og hadde på seg ullklær og lue.

Satser på at det blir flere barneturer her fra forumet, fordi dette er gøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.