Gå til innhold
  • Bli medlem

Primus Polaris Lantern


Anbefalte innlegg

Noen erfaringer rundt denne?

WEB_Image%20Primus%20Polaris%20Lantern%20-1791816529.Jpeg

Det som tiltaler meg er at den gir et 'vanlig' lys fremfor det fæle led-lyset. Har kun funnet en brukervideo av den, men den er thailandsk eller noe lignende, så forstår ingenting av det som blir sagt. Som man ser på videoen (den minste av de to) så tar den veldig liten plass, noe som selvfølgelig er et stort pluss

Spesifikasjoner:

- Høyde: 180mm.

- Diameter: 80mm.

- Vekt: 212gr.

- Batterier: 3stk. C-batterier/R14

- Vannbestandighet: IPX4

- Luxon LED: 1 Cree 3W (55 lumens)

- Luxon LED - Burn time: 6-120h.

Noen som kan forklare 'IPX4' vannbestandighet? Er dette helt vanntett? Prisen ligger på 449 kr på skittfiske.no. Har ikke sett noen andre som forhandler den.

N

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er det ikke dermed sagt at IPX4 er for dårlig til teltbruk, du har vel ikke tenkt å spyle rundt deg med vann inne i teltet?

Jeg har en Camping Lantern Mini, også IPX4, den har fungert i to vintersesonger nå. Lykta har vært våt av kondensvann som fryser om natta mange ganger.Selvfølgelig sliter dette på utstyret, men så kostet den ikke mer enn 149,-. Det beste er naturligvis å oppbevare elektriske ting i soveposen om natta, da er det fint og tørt om morgenen, og ikke minst så er batteriene varme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Uco mightylite xl Den skal være vanntett. og er veldig liten og grei med nok lys. Kaldt lys dog.

Er veldig fornøyd. Når den er sammenslått så fungerer den som lemmelykt og når du trekker den ut lyser den i 360grader.

http://www.naturmagasinet.no/index.php?main_page=product_info&cPath=72&products_id=392

Test her

http://www.backpackgeartest.org/reviews/Lighting/Flashlights%20-%20LED/UCO%20MightyLite%20XL/Test%20Report%20by%20David%20Tagnani/

Test av teltlykter http://www.klikk.no/helse/dinkropp/friluft/article716082.ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det ikke dermed sagt at IPX4 er for dårlig til teltbruk, du har vel ikke tenkt å spyle rundt deg med vann inne i teltet?

Jeg har en Camping Lantern Mini, også IPX4, den har fungert i to vintersesonger nå. Lykta har vært våt av kondensvann som fryser om natta mange ganger.Selvfølgelig sliter dette på utstyret, men så kostet den ikke mer enn 149,-. Det beste er naturligvis å oppbevare elektriske ting i soveposen om natta, da er det fint og tørt om morgenen, og ikke minst så er batteriene varme.

Blir dårlig med dusjing i teltet ja :) Nei, men jeg trodde den kondensen som da vil danne seg ville ta knekken på det elektriske innvendig. Var jo forsåvidt det jeg lurte på også.

Phaser : Takk for lenke :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.