Gå til innhold
  • Bli medlem

Telt til 14 åring?


Dårligfantasi123

Anbefalte innlegg

Annonse

Til den prisen er det et supert telt. Som andre sier trangt for to og lavt under taket. Som enmannstelt fungerer det likevel veldig bra. Jeg hadde det før jeg fikk dame og trengte et større telt og var veldig fornøyd!

Se hva forumets brukere har sagt om det her :

https://www.fjellforum.no/oldLinkConverter.php?oldTid=18074

https://www.fjellforum.no/index.php?app=forums&module=forums&controller=topic&id=12077&highlight=telt+nordmarka

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som det går frem er det her et veldig bra telt så her er bare et lite tips :)

husk og heng det opp når du kommer hjemm fra tur,og ikke la det ligge og "råtne" så kan du nok ha det her lenge ja :wink:

Jeg hadde selv noe ligende telt når jeg var like gammel som deg men pga jeg ikke hengte det opp etter tur så råtna teltet,utrolig sløft egetlig men er ikke alltid man tenker på det når man kommer sliten fra tur,typisk og gå inn dusje og kose seg og teltet ble bare "slegt" på boden "skal ta det etter på"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hva, jeg har et eldre telt jeg ikke bruker lenger. Det er et billig 2-3 manns Base Camp tunneltelt. Ikke opprinnelig laget for vintertelting, men jeg har sovet med det om vinteren også på fine dager. Dette kan du få av meg. Hvis en 14-åring blir interessert i friluftsliv så er det kjempebra. Den dagen du får råd til å skifte det ut med et bedre et, kan du gi det videre til noen andre som trenger sitt første telt. Jeg bor i Oslo.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville også vurdert Nanok-teltet som G-Sport/Max/Intersport kjører tilbud på i disse dager, kr 999.

Greit å ha kokemuligheter (stort fortelt) og samtidlig plass til kuldegrop hvis det er tiltenkt fine vinterdager også.

http://www.gmax.no/produkt/721635(BC_7)/nanok-arbor-duo-telt/

Bergans Trillemarka finnes også til kr 999 hos Intersport, men holder likevel en knapp på Nordmarka hos XXL.

Ser det er Rip-stop ytterduk på Bergans dog.

Det skiller bare 100 gram mellom Helsport (2,65 kg ink. plugger) og Nanok (2,75 kg), så plassmessig er

Nanok en vinner her.

Vanskelig å velge her egentlig, så du får tenke på behovet ditt først og fremst.

Rip-stop, og vannsøyle får veie minst i vurderingen tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skiller bare 100 gram mellom Helsport (2,65 kg ink. plugger) og Nanok (2,75 kg), så plassmessig er

Nanok en vinner her.

Nordmarka 2 er oppgitt til 2,3 kg, altså 475 gram eller halvkiloen lettere enn Nanok.

Vet du hva, jeg har et eldre telt jeg ikke bruker lenger. Det er et billig 2-3 manns Base Camp tunneltelt. Ikke opprinnelig laget for vintertelting, men jeg har sovet med det om vinteren også på fine dager. Dette kan du få av meg. Hvis en 14-åring blir interessert i friluftsliv så er det kjempebra. Den dagen du får råd til å skifte det ut med et bedre et, kan du gi det videre til noen andre som trenger sitt første telt. Jeg bor i Oslo.

*Liker*

:?:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for rettelsen/opplysningen "ost". Må si det var en litt spesiell måte å spesifisere vekt på. Ser forøvrig at jeg selv har Nordmarka 3, så derfor har jeg ingen erfaring med det nevnte teltet. Men tilbudet til "Lompa" var både generøst og fint uansett. Jeg tipper "Dårligfantasi123"(!) blir kjempefornøyd om han slår til på dette tilbudet!

:?:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hva, jeg har et eldre telt jeg ikke bruker lenger. Det er et billig 2-3 manns Base Camp tunneltelt. Ikke opprinnelig laget for vintertelting, men jeg har sovet med det om vinteren også på fine dager. Dette kan du få av meg. Hvis en 14-åring blir interessert i friluftsliv så er det kjempebra. Den dagen du får råd til å skifte det ut med et bedre et, kan du gi det videre til noen andre som trenger sitt første telt. Jeg bor i Oslo.

Er du seriøs? :?:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en gutt på 16 år som hadde et slikt telt første gangen på grunn av begrenset med penger, for å si det sånn så får du mye for pengene. Jeg brukte teltet på sju åtte turer og var veldig fornøyd med det. Bak delen er at det ikke går ann å stramme det skikkelig opp, så vist det kommer en kraftig reinskyll + litt vind så vil det bli vått i innerteltet, men dette har jo også med avstanden mellom inner- og yttertelt. Bortsett fra dette er teltet topp til bruk på fine sommerdager. jeg har nå solgt teltet mitt og kjøpt meg et hilleberg Unna noe som du burde vurdere når du får mer penger å rutte med :twisted:

Slå til, det er verdt det, god tur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.