Gå til innhold
  • Bli medlem

Toppturer i Trondheimsområdet?


grolillebo

Anbefalte innlegg

Jeg er ny i Trondheim og ikke veldig kjent i områdene rundt byen. Er det noen som kan tipse meg om hvor det går an å gå toppturer (både på ski og på beina, men for tiden så klart på ski)? Jeg tenker 30-60 minutters kjøring fra byen, og slik at det går an å komme seg hjem i 16-tiden. Eventuelt før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann. Jeg vil anbefale en tur til Ilfjellet i Rennebu. Utsikten fra det fjellet er fenomenal til ikke å være høyere enn 1218 m. Vær obs. på at det er ganske langt vinterstid, regn med 5-7 timer tur-retur, pauser ikke inkludert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer litt an på hvor høye topper du er ute etter. Umidelbar nærhet, så har vi jo Storheia, Vassfjellet og Jervfjellet +++

Men de der e all under 1000moh da. Så vil du lengre opp, må du nokk litt lengre bort. Masse fine fjell om mann bare har litt bedre tid :) Både i Sylan, Meråker og Tydals området. For å ikke glemme Trollheimen.

Har du tid til en overnatting, kan jeg anbefale Fongen :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vennafjellet har et åpent og fint skiterreng. Stor parkeringplass ved toppen av fylkesveien mellom Mostadmark og Selbustrand.

Har du en hel dag til rådighet er Storskarven et spennende alternativ. Dit kommer man ved å kjøre E14 til Sona, og følge grusveien (bompenger) helt inn.

Ellers kan jeg anbefale Jervfjellet ved sørsiden av Jonsvannet, men det er kanskje en mer typisk vår/sommertur.

God tur :twisted:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.