Gå til innhold
  • Bli medlem

Flyreise med fjellsekk, erfaringer ?


kenny28

Anbefalte innlegg

Annonse

eneste kan være de vil ha deg til å få festet alle stropper osv helt tett til sekken så de ikke henger seg opp i ting. Så lenge du gjør det skal det ikke være stort til problemer.. utenom at bagasjen fort blir behandlet enelding og du kan få skader..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg aldri tenke meg er noe problem. Kan være lurt å nøste opp og tape stropper og reimer som henger og slenger, og evt stappe sekken i en solid søppelsekk eller lignende for ekstra beskyttelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at du har direktefly og da bør det gå greit. Har dårlige erfaringer med sending av ryggsekk når det er snakk om flybytte. Noen flyplasser tilbyr å pakke inn i krynpeplast. Dette beskytter sekken og sikrer også mot tyveri fra lommer. Det koster noen skillinger, men kan være vel anvendte penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går stort sett greit på fly.

Spenn hoftebeltet sammen rundt sekken(altså motsatt av vanlig).

Har du løse reimer som ikke er i bruk så ta de av og putt i lommer.

Så bretter du overskytende reimer etc sammen og teiper.

Mulig du får en slik plastsekk som de pakker barnevogner etc i hvos du spør. Det har de på mottak av spesialbagasje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skilderremmene kan hekte seg fast i ting. Jeg har opplevd at de har løsnet den ene siden på skulderstroppen på bagen min før.

Hva med å ta med seg en rull eller to med den bredeste plastfolien du finner i matvarebutikken? Når du sitter på flyplassen, og er sikker på at nå har du ikke bruk for noe i sekken lenger tar du ut en rull med folie og surrer rundt sekken. Når du skal hjem igjen, gjør du det samme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et regntrekk til min sekk, 80L., som kan lukkes rundt sekken med glidelås. Det har også to håndtak slik at hele pakken kan bæres som en bag.

Jeg kjøpte den på nettet et sted og jeg kan sjekke opp hva det heter når jeg kommer hjem. (Er ute i Nordsjøen akurat nå.)

Her er det et annet alternativ fra Fjellreven.

http://www.outnet.no/no-fjallraven/flight-bag-90-l.php?group=prod_prod_grp-s1%2F225

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har reist jorden rundt m 5stopp, t/r Kina m/innenlansfly x 2, t/r longyear x 3, innenlands Samoa ++

Den ene gangen det har skjedd noe var fra Celle(i Tyskland) til Tromsø med flyet som går videre til Longyearbyen. Da trodde de sekken min skulle videre til Longyearbyen... den kom tilbake noen timer senere.

Jeg stropper magebeltet rundt sekken, strammer inn alle remmer og taper fast endene med sportstape.m

Et tips: Ta normal innsjekk på automat og gå rett til spesialbagasje, de er ikke så nøye på det som damene i de normale skrankene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør som Barskekarsten sier - der er de veldig hyggelige og hjelpsomme. Får lov til å ha liggeunderlag festet utenpå, samme med fiskestang i etui.

Verre med disse småflyplassene hvor man må av med stanga og sende som ekstra bagasje :-S

Bare husk og ikke ta med brensel/gass i sekken. Blir destruert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å pakke den inn i dampsperre-plast som vi fortsatt har liggende på rull hjemme. Teipe godt fast, slik at det blir en jevn pakke. Levres i spesialbagasje. Fungerer bra på vei frem og kaster plasten etterpå. På vei tilbake er det mindre kritisk at alt ankommer i tide og bruker da oftest ingenting. Har også brukt penger på å kjøpe en plastsekk på en flyplass på vei tilbake en gang. Ellers gjør jeg som de andre sier og snører alle reimer godt fast og knuter dem opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en enorm bag på biltema for noen år siden. Bagen var egentlig beregnet til å pakke en sammenleggbar sykkel oppi. Dagens produkt ser slik ut, uten at jeg går god for om kvalitet etc tilsvarer den jeg kjøpte: http://biltema.no/no/Fritid/Sykler/Tilbehor/Laste-og-oppbevare/Oppbevaringsveske-for-sammenleggbar-sykkel-27185/

Min bag er av tykt stoff og tåler en god del juling (et par småhull, men uten betydning). Vet ikke hvordan kvaliteten er i dag.

I hvert fall, min bag er genial til å spenne fast på siden av sekken når jeg skal bære og til å beskytte sekken når jeg skal sjekke inn bagasjen.

Det PLEIER gå greit å sende sekken slik den er, men jeg synes det er unødvendig å utsette en dyr sekk for slitasje fra transportbånd etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.