Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvor stor er en dagstursekk?


Phaser

Anbefalte innlegg

Annonse

KOmmer litt an på turen og sesong.

Dagstur i marka på sommern er ofte bare en hoftesekk, får jo påfyll av drikke underveis.

Men sånn vår og høst bruker jeg ofte en 35L jaktsekk(Helsport Stegg) jeg har.

Synes og 75-80 liter var mye. Ene tursekken min er jo 61L til bruk på lettpakk turer med overnatting.

På fjellet er det jo greit å ha itt mer i sekken som backup kontra lavlandet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en Helsport 35 liters sekk som jeg bruker på dagsturer og slikt, og en Helsport 85 liters sekk som skal brukes på lengre turer (har ikke hatt anledning til å bruke den enda :)).

Synes den 35 liters sekken er veldig fin å bruke på dagsturer. Den sitter godt på ryggen synes jeg (jeg er 1.85 høy), er ganske lett, og blir veldig flat hvis den ikke pakkes helt full. Så jeg føler ikke at ting ligger og rangler rundt oppi der når jeg ikke fyller den opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det virket da veldig stort. Jeg har brukt min 85L sekk opp til en måned lange turer på sommeren og bruker en 35L sekk til dagsturer året rundt...

det morsomme er at de tidligere testet "sekker til helgeturen", og de var alle mellom 50 og 60 liter.. trenget tydeligvis mer med seg på dagstur enn en hel helg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagstursekken min er i følge produsenten 85l. Det er same sekken eg brukar på langtur sumarstid. Men det er den sekken eg har som er desidert best på ryggen, så eg ser ingen grunn til å bruke ein mindre sekk, bare fordi denne er så stor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mitt hode har jeg alltid tenkt det går en grense mellom dagstursekk og storsekk på 60(dvs at storsekk starter på 60 liter og maks for dagstur blir sånn 55. Vinterstid er det i blant godt med litt plass). Sekk for lettere overnattings-/helgeturer vil jo gå utenom denne delingen(da f.eks en 50 liter godt kan brukes på helgetur også med telt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.