Gå til innhold
  • Bli medlem

Bergans Alpinist 110/130 liter forhandlere?


Rismyhr

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet hvor de selger denne sekken i butikk? Har sjekket alle de store sportsbutikkene på nett som også har fysisk butikk, men ingen ser ut til å føre denne sekken. Gidder liksom ikke bestille den på feks. komplettfritid.no uten å få testet om den passer min rygg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Se her ja, tusen takk!! Var faktisk klar over at Amfibi selger den, men spørs om de har den fysisk i butikken da lokalene deres er like store som en kebabsjappe haha ;P Men skal sjekke det ut imorra, bor jo tross alt 10 minutter unna lillestrøm med bil :)

Magasinet trodde jeg bare hadde butikk via nett, så da har jeg fått med meg noe nytt idag også!

Takk for raskt svar TomasF :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du sjekket at det er samme sekken som brått gikk opp 800?

Er nemlig nye modeller av Alpinist. Før het de 130 og 110, nå heter de Large(130), Medium(110) og Lady(100). Litt andre farger etc.

Ser Magasinet selger den gamle 130L for 2899,-

Den nye versjon koster 3399,-

Ser ut som de og har fjernet litt vekt på de nye modellene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er samme sekken! Stemmer, jeg la også merke til at de selger den gamle alpinisten på magasinet.no. Fikk uansett prøvd 110 litern, overraska over størrelsen. Prøvde også Arcteryx Bora 80 litern, denne var jeg også overraska over størrelsen på. Begynner å mistenke at den Helsport 75+30 litern som jeg har "juger" litt. Skal ifølge helsport da være 105 liter tilsammen, noe jeg ikke kan få til å stemme. Ta feks en Bora 95 liter den må da romme mye mer??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
  • 1 år senere...

Jeg er 173 og har Alpinist 110. Hatt den i to år nå. Perfekt sekk for meg. Kunne ikke vært mer tilfreds mtp bærekomfort og detaljer på sekken som jeg liker veldig godt: Eksempelvis todeling av hovedrom og avtagbare, romslige sidelommer, integrert regntrekk og gode muligheter for festing av ekstra reimer/stropper utenpå. Rygglengden på sekken er ihvertfall som støpt for meg. Det er bare å peise på, løp og kjøp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så rett du gjør.  Jeg oppgraderte fra Bergans Trollhetta 95 til Alpinist 110. Det å ha ting hengende å slenge på utsida av sekken fordi man ikke får plass inni, er noe dritt. For det første flytter man jo tyngdepunktet ut fra ryggen. For det andre ser det jalla ut, og man får ikke brukt regntrekket hensiktsmessig med masse greier utenpå sekken. Jeg tror jeg nå har funnet den ideelle sekk for meg ihvertfall. Den har allerede vært med på mange turer, sommerstid og vinterstid, og den virker solid fra A til Å. Har egentlig ingenting jeg savner på den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som vet hvor de selger denne sekken i butikk? Har sjekket alle de store sportsbutikkene på nett som også har fysisk butikk, men ingen ser ut til å føre denne sekken. Gidder liksom ikke bestille den på feks. komplettfritid.no uten å få testet om den passer min rygg.

 

Hvorfor ikke?

 

Du har 14 dagers lovfestet angrerett og flere nettbutikker (Fjellsport.no og Outnorth.no) har tilogmed gratis returfrakt om du vil bytte produktet. 

 

Jeg vil si det er enda enklere, og som regel billigere å handle på nett enn i butikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke?

 

Du har 14 dagers lovfestet angrerett og flere nettbutikker (Fjellsport.no og Outnorth.no) har tilogmed gratis returfrakt om du vil bytte produktet. 

 

Jeg vil si det er enda enklere, og som regel billigere å handle på nett enn i butikk.

 

Jeg ser at det er stadig flere som vrir på angreretten og ser på det som en mulig gratis prøveperiode.

Denne holdningen er svært lite gjennomtenkt og vil på sikt føre til høyere priser.

Varer som kommer i retur medfører ekstra arbeid og de kan naturligvis heller ikke selges til full pris. Denne merkostnaden må forhandleren tjene inn et annet sted.

Blir omfanget for stort må dette tapet kalkuleres inn i veiledende pris.

 

Det er flott at vi har en angrerett, la oss ikke bli fristet til å ødelegge den med uvettig bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjellsport.no og Outnorth.no har utvidet returrett med gratis returfrakt som et av argumentene for å velge nettopp dem. Når du ser på prisjakt.no så ser du også at disse butikkene ofte er de billigste.

 

Zalando.no er en klesbutikk på nett som har samme praksis. Det er den eneste gyldige måten å drive en fullverdig nettbutikk for klær og sko på. Folk må da få prøve produktene først. Passer det ikke så kan man returnere. Returlappen følger tilogmed forsendelsen når du mottar den, så du kan returnere gratis med en gang.

 

I gamle dager hadde man jo VHS utleie gjennom posten. Det funket det også, selv om den lokale utleiebutikken først døde ut når streaming ble populært.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjellsports åpne kjøp:

Åpent kjøp

For at du skal kjenne deg 100% trygg med ditt kjøp (spesielt kjekt når for eksempel størrelsen ikke passer), tilbyr Fjellsport deg som kunde 365 dager åpent kjøp!

 

Outnorths åpne kjøp:

Outnorth har 30 dagers åpent kjøp. Det vil si at du kan velge å bytte til en annen vare eller heve kjøpet. Angreretten gjelder ikke for intimartikler som f.eks. undertøy.

 

XXLs åpne kjøp:

Vi tilbyr 100 dagers åpent kjøp fra tidspunktet du mottar varene og gratis retur og bytte. Om en eller flere av varene du har mottatt ikke skulle passe, kan du selvsagt returnere deler eller hele din forsendelse til oss eller bytte till en annen vare. Det skal være enkelt å handle hos oss og vi ønsker at du skal være fornøyd med kjøpet du har gjort.

 

 

 

Tviler på at 14 dagers lovfestet angrerett blir ødelagt om vi returnerer noen produkter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjellsport.no og Outnorth.no har utvidet returrett med gratis returfrakt som et av argumentene for å velge nettopp dem. Når du ser på prisjakt.no så ser du også at disse butikkene ofte er de billigste.

 

 

Jeg ser på dette som en desperat handling for å overleve.

Dersom du tar en titt på Proff.no vil du se at Fjellsport.no drive med store underskudd. Outnorth.no er registrert som NUF hvilket for meg som næringsdrivende er en grunn til å være mistenksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Tviler på at 14 dagers lovfestet angrerett blir ødelagt om vi returnerer noen produkter.

 

 

 

Det ødelegger neppe angreretten, men det er uomtvistelig at det driver opp normal utaslgspris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du glemmer det vesentlige med gratis returrett - det øker omsetningen betraktelig. De aller fleste er skeptiske til å kjøpe sko og klær på internett. Slikt skal prøves først (noe denne tråden også er et bevis på). Ved at butikken tar på seg kostnadene med returfrakt så øker man kundetryggheten. Når folk føler seg trygge så øker kjøpevilligheten. Med økt kjøpevillighet kommer økt omsetning og raskere vareflyt. Dette gir mynt i kassa.

 

Det bunner rett og slett ut i det gamle ordtaket: You gotta spend money to make money.

 

 

 

XXL da? Du unngår XXL. En av de få sportsbutikkene som virkelig har gått med overskudd de siste årene. I tillegg er de en av de desidert billigste. De tilbyr 100 dager åpen retur.

 

Fjellsport.no er en relativt ny butikk og har fullt lov til å gå med underskudd. Det er relativt vanlig å operere med underskudd de første 5 årene.

 

Jeg betaler med kredittkort på Outnorth.no, så hva slags selskapsform de har valgt er likegyldig. Får jeg ikke varene så er jeg dekket både av Paypal og kredittkortselskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.