Freebird Skrevet 7. mai 2018 Del Skrevet 7. mai 2018 28 minutter siden, Mareng skrev: Biltematrallen har faktisk lager i hjulene ser jeg. Det er ikke ett kulelager, men ett slags stavlager. Virker som det ruller bra Dersom dette er nålelager så tåler de normalt større belastning enn kulelager. Det er derfor hjullager på bil er nålelager. Disse er også konisk for å oppta aksialtrykk i tillegg til den loddrette belastningen. Men nå sporer jeg av. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mareng Skrevet 7. mai 2018 Del Skrevet 7. mai 2018 2 timer siden, Eksilbergenseren skrev: Jeg tipper at vekt er et nøkkelord her. Med liten last fungerer den nok utmerket (bortsett fra om du som meg får en som er punktert ved ankomst). Etter å lest litt i denne tråden, tok jeg den fram når kanoen skulle fraktes de 50 meterne ned til vannet. Med 40 kilo kano blir biltematrallen for myk. små ujevnheter gir gynging, og den må være stroppet veldig bra for ikke å vri seg. Med en ally eller andre lette farkoster pipper jeg dette ikke er noe stort problem. Har dette med trallen å gjøre, eller dekkene å gjøre? Jeg skal kjøpe tralle i morgen, og har sett på biltematrallen. I morgen skal jeg innom jula og se på den, og den har pungteringsfrie dekk. Såvidt jeg kan huske er de noe smalere og kanskje de synker ned i myr/jord lettere, men det ser jeg i morgen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eksilbergenseren Skrevet 7. mai 2018 Del Skrevet 7. mai 2018 For meg virker det som om hele trallen flekser. Dekkene bidrar nok, men både metallet og polstringen er også mykt. Jeg har prøvd nordmarkatrallen for 10-15 år siden. Jeg mener å huske at den oppførte seg helt annerledes. Da dro vi kano på svært dårlig sti. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mareng Skrevet 7. mai 2018 Del Skrevet 7. mai 2018 2 timer siden, Eksilbergenseren skrev: For meg virker det som om hele trallen flekser. Dekkene bidrar nok, men både metallet og polstringen er også mykt. Jeg har prøvd nordmarkatrallen for 10-15 år siden. Jeg mener å huske at den oppførte seg helt annerledes. Da dro vi kano på svært dårlig sti. En ting jeg har tenkt på, er om det er fare for å skade kanoen? Siden kanoen kun får støtte rett under midten, så vil jo bunnen på kanoen bule innover avhengig av kanotype og vekt. Bør man vurdere å legge ett par lister på en god meter oppå trallen før man legger oppå kanoen, for å fordele trykket mot kanobunnen? Kanksje bare jeg som er hysterisk 😂 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eksilbergenseren Skrevet 7. mai 2018 Del Skrevet 7. mai 2018 Hvis du legger bagasje i endene, så kanskje, men med bare kanoen, eller med last midt i båten er faren liten. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mareng Skrevet 8. mai 2018 Del Skrevet 8. mai 2018 Jeg hjulene på julatrallen var litt malere, men ikke mye, og skummet de er laget av virket helt passe hardt. Så bra ut. Men jula sin har ingen hjullager, så da ble det biltema. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bjørja Skrevet 9. juni 2020 Del Skrevet 9. juni 2020 (endret) Har noen funnet andre gode løsninger? Eller er det bare å bite i det sure eplet å kjøpe Nordmarka-trallen? Endret 9. juni 2020 av Bjørja Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
terj83 Skrevet 17. februar 2021 Del Skrevet 17. februar 2021 får slenge meg på denne tråden siden jeg også er på leiting, ny bruker, denne fant nå jeg, men litt arbeid å lage.mvh Terje https://www.padlesiden.no/verdt-a-vite/praktisk/laget-smart-kajakkvogn-av-gammel-sykkel/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.