Gå til innhold
  • Bli medlem

votter og sko til barn (fryse pinne på3 år)


svingen

Anbefalte innlegg

Hei!

Junior på 3 år er en veldig fryse pinne,dvs han blir veldig fort kald på fingrene og beina.

så har nå lyst til og kjøpe noe god og varmt noe,problemet er att han sier ikke i fra så når jeg sjekker han er han iskald.

kan vel og nevnes att han blir fort kalt på fingrene ellers,så han har aldri klaget over og bruke våtter,han vil snarer ikke gå ut uten og ha dem på :)

Så noen som har noe tips?

tenkte kansje og bestile den votten her http://www.govotten.no/FgvprV4FgDdLVYDCFrD205E9dLVYDCFr3jIpwlnK2b.idium når det gjeler sko er jeg usikker.

er vel flere somer i samme situasjon vil jeg tro :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hestra har ein fin fjellvott der du kan ta ut innervotten og erstatta han med ein tjukkare variant eller byta dersom han er blaut. Elles er gode sko og noko skikkeleg på hovudet viktig. Har hatt stor suksess med Sorelsko på kalde dagar eller støvlar av neopren på regnvérsdagar. Sistnemnde er kjøpt på ein heilt vanleg skobutikk og ikkje noko spesialgreier. På hovudet er Lowe Alpine Mountain Cap i minste størrelse fin i kombinasjon med hals eller balaclava i anten fleece eller ull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorel med løs ullsokk her også. Aldri vært noe klager på dem. Hendene derimot er vi ofte kalde på men det kommer nok hovedsakelig av at vottene sjelden får være på så lenge om gangen.

Om du skal strikke eller kjøpe strikkevotter så kan det være greit å kjøpe de en del for store, så kan du Tove dem ned til riktig str, da blir de tykkere og stivere men varmere.

Pjoning = pluss-1 ligger instrukser på youtube :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

F.eks. hjemmestrikkete votter, med romslige hjemmesydde overtrekksvotter som går ett stykke opp på armen med strikk på.

Det blir både varmt, vindtett (og vanntett hvis du syr de i sånn tynt regntøystoff) og sitter godt uten å falle av. Da kan du skifte innerhansken om den mot formodning skulle bli våt også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også veldig glad i Hestra-vottene med løs ullvott inni, men har ikke funnet dem noe sted i høst/vinter. Tips til det?

Når det gjelder luer:

Troll sin vindtette hettelue (balaclava) med ullfor er god og varm. Vi har veldig god erfaring med vanlig hettelue i ull og Bergans mountain cap utenpå. Jeg er spesielt glad i en hettelue i dobbelt lag med ull og med litt mer stoff på bryst rygg enn de vanlige som vi har kjøpt fra Ull-rik for flere år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turistforeningen selger hestravotter for barn.

http://www.dnt-turutstyr.no/article.php?ar_id=16404&fo_id=4048

Jeg har vært flere ganger på butikken i Oslo på jakt etter nettopp disse vottene, og de har ikke hatt noen inne og ikke visst når de får tak i heller. Selvsagt mulig de har fått inn nå, jeg har ikke vært der siden romjula.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk får tips :)

Jeg har aldri drivi med noe striking før så jeg tror jeg holder meg unna det,dama har jo strika mye men når jeg starta og snakke om Pjoning så var hun ikke spesielt intrisert.

Så jeg bestilte fra "god votten" så kommer vel i posten om noen dager :)

Når den kommer så tenkte jeg og stikke innom DNT med junior og prøve hestra og se hvordan det passer (så finner korrekt størlse) hvis dem har dem inne da :)

det er den skoen her dere snakker om http://www.oslosportslager.no/produkt/sorel-super-trooper-vintersko-barn-24655.aspx ?

har sliti en del med og finne sko til han før pga er så høy over vrista slik att det vansklig og få på sko så håper de her fungere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk får tips :)

Jeg har aldri drivi med noe striking før så jeg tror jeg holder meg unna det,dama har jo strika mye men når jeg starta og snakke om Pjoning så var hun ikke spesielt intrisert.

Så jeg bestilte fra "god votten" så kommer vel i posten om noen dager :)

Når den kommer så tenkte jeg og stikke innom DNT med junior og prøve hestra og se hvordan det passer (så finner korrekt størlse) hvis dem har dem inne da :)

det er den skoen her dere snakker om http://www.oslosportslager.no/produkt/sorel-super-trooper-vintersko-barn-24655.aspx ?

har sliti en del med og finne sko til han før pga er så høy over vrista slik att det vansklig og få på sko så håper de her fungere :)

Pjoning er såpass enkelt at selv du får til.

Du lager et par votter på to kvelder.

Mye enklere enn strikking, og varmere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.