Gå til innhold
  • Bli medlem

Erfaringer med trekkinn.com


rosenvinge

Anbefalte innlegg

Jeg kom over en nettbutikk fra Spania og som vanlig blir jeg skeptisk med en gang.

De har også et norskt telefonummer på nettsiden siden sin som ikke gir noen treff på 1881.no osv.

Det er ikke mye erfaringer rundt butikken når jeg gjør et søk med Google heller.

http://www.trekkinn.com/outdoor-mountain

De har noen priser som er veldig bra og noen som er mer normale.

Hva tror dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville forsøkt å ringe det norske nummeret i morgen og undersøkt.

Så det var en del erfaringer fra denne butikken i fra Irland, og de var gode. Men toll og mva kommer vel i tillegg:

Please note that local tax and customs duty may apply. For full details please consult your local Customs office. If you select a currency or a delivery country outside the European Union, prices will be displayed VAT free.
Da kan man like gjerne handle på e-bay e.l.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
  • 3 uker senere...

Hei!

 

Jeg bestilte en ryggsekk (som jeg ikke kunne finne i Norge) i fjor november fra trekkinn.com, og det gikk helt knirkefritt.

Ryggsekken var ikke på lager da jeg bestilte, men angitt "på-lager-igjen"-dato som vistes i nettbutikken stemte, og varen ble sendt samme dag da den kom på lager igjen.

Kom med ordentlige tolldokumenter bare få dager etter at den ble sendt med DHL-express, og tollregningen kom noen dager etterpå.

Jeg er i alle fall fornøyd, både med service og varen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tollregningen kan man legge på 25 % av prisen, er det sånn å forstå?

 

Helt riktig.

Men prisingen i nettbutikken er uten mva hvis du velger å få varen sendt til Norge.

Ellers er prisingen i nettbutikken med moms inkludert (21% eller 25%), og de sender ikke momsfritt til Sverige eller Danmark heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
  • 3 måneder senere...

STYR UNNA TRADEINN

Vil fraråde enhver å handle fra Tradeinn. De utgir seg for å være en norsk webshop, men er det ikke.  Det kommer norsk moms og respektive gebyrer på toppen slik at prisen blir langt høyere enn norske sportsbutikker. STYR UNNA TRADEINN.COM Dette er ikke noe norsk nettbutikk med norske garantier og prisen er langt høyere enn i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
2 timer siden, Trond Berntsen skrev:

Er skremt over at dette er tillatt og at det ikke opplyses om at mva kommer i tillegg til norske forbrukere. Føler meg skikkelig lurt. Vi bør boikotte slike sider! Handler heretter kun på firmaer som sender fra Norge, og som opplyser om dette på siden sin.

Lønner seg nok å lese litt på vilkårene ja..

Det er ubehjelpelig dårlig språk på mange av disse sidene og det kommer ikke frem at alle disse avgiftene kommer i tillegg. Men det bør vel ringe en bjelle..

Sitat

Velkommen til Trekkinn, bla bla bla Fjellgåing er en av de mest fullførte utendørsforretningene ..bla bla............. Vårt team jobber nøye for å tilby et bredt spekter av fjellgåing- og klatreutstyr med særlig vekt på verdien. Du finner alt fra campingtelt, ryggsekker, fjellgåingspoler, tursko/støvler, soveposer, klatreutstyr for hele familien, fjellelskere og til og med for fagfolk. Vårt mål er at du nyter et trygt utstyr der du føler deg komfortabel og nyter utendørsaktiviteter. Tilfredsheten til våre kunder er vårt absolutte maksimum. 

 

2 timer siden, norexp skrev:

For meg ser det ut som det er nevnt flere sider her. Hvilken er det du handlet fra?

Tror disse tradeinn, snowinn, trekinn osv er samme butikk mer eller mindre..

  • Liker 2
  • Hehe 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man handler på nettsider som har autogenererte oversettelser så bør man ikke være forundret over at ikke ting er tilpasset våre regler og systemer.. (Lykke til med eventuelle reklamasjoner!)

Norske sportsforretninger sliter, og stadig flere må legge ned. Dess flere som handler på nett fra utlandet, dess tyngre sliter butikkene her hjemme.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Lompa skrev:

Hvis man handler på nettsider som har autogenererte oversettelser så bør man ikke være forundret over at ikke ting er tilpasset våre regler og systemer.. (Lykke til med eventuelle reklamasjoner!)

Norske sportsforretninger sliter, og stadig flere må legge ned. Dess flere som handler på nett fra utlandet, dess tyngre sliter butikkene her hjemme.

Jeg klarer ikke helt å sympatisere med de norske kjedene med XXL i spissen, spesielt ikke med tanke på alt grums som har kommet frem i media den siste tiden. Har man derimot en lokal, uavhengig sportsforretning på hjørnet så er jeg helt for å støtte den, så langt det lar seg gjøre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.