Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvilken Thule skiboks for fjellpulk?


Barnum

Anbefalte innlegg

Annonse

Jeg veit ikke. Atlantis står ikke på Thule sine sider så mulig Motion er etterfølgeren.

Edit. Fant denne linjen med tekst på en engelsk side.

The Thule Motion line of boxes succeeds the very popular Thule Atlantis range.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Spørs litt hvilken pulk du har? Men hvorfor takboks? kan du ikke bare feste pulken på taket?

 

prøver og ungå å kjøpe skiboks da jeg ikke har noe plass og ha den og syns det er noe dritt og kjør med året rundt,men siden jeg og har 10 tomler lurer jeg på hvordan jeg kan sikkert frakte en pulk 15 mil til hytta,siden det er påsketur og jeg kun har passat bli det dårlig med plass inne i bilen.

jeg har fra før Thule takstativ  ( http://www.thule.com/nb-NO/NO/Products/Base-Racks/LoadBars/Thule-AeroBar-860_-_863,-869 )  og har kjøpt "snow pro" (http://www.thule.com/nb-NO/NO/Products/Snowsports/SkiCarriers/Thule-Snowpro-747 ) så ski får jeg med meg og har plass til pulken men er bare utrolig skeptisk til og ha 10 kg pulk på taket uten og få sikkret den 100% har kjøpt meg fjellpulken transport trekk,men syns ikke festen (var 4 stk) på den var så veldig stabilt. Noen som har kjørt med fjellpulken barnepulk på taket som føler det er trykt tar jeg gjerne mot tips på hvordan :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pakk den inn i en passe stor pressening og stropp den godt fast, helst med ett par små jekkestropper. Fåes hos byggevarer, biltema etc.  Burde ikke være noe problem.   Du kan laste 100kg? på taket. Står i vognkortet. Og takstativet skal være godkjent for en eller annen vekt. 40kg pr bøyle kanskje?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke helt i farten hvilken boks jeg har. Ligner på Pacific serien. Kan og være en utgått modell. Den er vhertfall lik i frhold til at den er høy og ikke veldig bred.

Har ikke fjellpulk men følgende går hvertfall fint oppi min. Parispulk med hjemmelaget drag, 3-4 par ski og staver, isbor, halv pulkbag.

Sommerstid går Ally kano oppi så lenge duk og seter ligger i egen bag og resten i ally posen.

Har og hatt Glavarull i boksen.

Så noe plass er det i den.

Ta med pulken din til en forhandler og se hvilke som passer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...

Lenge siden denne tråden er oppdatert, men tenkte jeg bare skulle legge til at jeg i dag kjøpte en Thule Dynamic L og der går Fjellpulken fint inn. Betalte 6999 kr. Høyden i boksen er 35 cm, og det var mer enn nok plass.

Forøvrig står det at denne boksen maks kan ha 205 cm lange ski, men det er ikke korrekt. Riktignok har den bare plass til det på sidene, men i midten bør det gå helt fint med 220 cm i alle fall. Mine 210 cm gikk inn uten problemer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har pulkpose kjøpt på xxl, og fester den på takbøylene med to jekkestropper uten krok fra Ikea, som er kappet slik at de ikke er overdrevet lange. Da henger den bom fast.

Ved siden av er det skistativ som jeg fester skiene på 👍

Billigere enn takboks, og tar minimalt med oppbevaringsplass i garasjen, samt lett og ta av og på bilen alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...
On 25.2.2017 at 7:21 PM, pathduck said:

Lenge siden denne tråden er oppdatert, men tenkte jeg bare skulle legge til at jeg i dag kjøpte en Thule Dynamic L og der går Fjellpulken fint inn. Betalte 6999 kr. Høyden i boksen er 35 cm, og det var mer enn nok plass.

Forøvrig står det at denne boksen maks kan ha 205 cm lange ski, men det er ikke korrekt. Riktignok har den bare plass til det på sidene, men i midten bør det gå helt fint med 220 cm i alle fall. Mine 210 cm gikk inn uten problemer.

Har du da demontert dragere, vindskjerm og ryggstøtte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det har jeg. Jeg har alt i en fraktposen som (jeg tror) kom med pulken, så da gir det mest mening å ta det fra hverandre. Det tar bare to minutter maks.

Skulle jeg kjøpt takboks igjen ville jeg kanskje gått for XL varianten av samme boks. Den er litt høyere, og da blir det enda enklere å få inn pulken. Det finnes også en XXL variant, men det har ikke vi behov for. 

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.