Gå til innhold
  • Bli medlem

Påfylling av Primus Power Lighter ?


opas

Anbefalte innlegg

Heisann ærede fjellfolk!

Jeg kjøpte litt knask fra Outnet og fikk pakken i går. Kjøpte b.l.a en Primus Powerlighter som denne :

http://www.outnet.no/no-primus/power-lighter-power-lighter-3-red.php

Den kommer uten gass av "sikkerhetsmessige grunner" og skal fylles med butangass , det står i beskrivelsen som følger : "For påfylling, snu tenneren opp ned, fyll den til maks. 3/4 ved å trykke munnstykket på gassbeholderen mot ventilen, vent deretter i minst 5 minutter før du bruker lighteren."

Og da er det mine grå begynner å svime litt :D

Vet noen om man rett og slett bruker en vanlig "primus-brenner gassboks" og trykker påfyllingsventilen på lighteren ned på gassboksen ? Eller er jeg helt på viddene her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan bruke vanlig gassboks til gassbrenner, men, da trenger du en adapter med gjenger i den ene enden og dyse i den andre. Primus har laget en sånn.

Hvis ikke kjøper du lightergass på vanlig sprayboks og fyller stormlighteren med. I begge tilfellene funker påfylling best for meg med lighteren "på hue".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.