Gå til innhold
  • Bli medlem

"Facebook" for oss!


Danish

Anbefalte innlegg

Kom over denne sida: www.yourwilderness.org

Ser ut som det er et sosialt nettverk retta mot friluftsfolk.

Laga meg en profil, og det funker på samma måte som facebook, laste opp bilder, videoer, lage profil og finne venner osv...

Ser ut som om de er i startgropa, men funksjonene funka bra. Ikke noe Farmville, og det lover jo godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg registrerte meg å har snust rundt derinne i dag...

Siden er ikke ofisielt lansert enda sier de som jobber med den, og har endel bugs og oversettinger som må gjøres...

De som jobber med den er ivrige friluftsfolk fra norge, alt er norsk-eid og ser greit ut synes jeg...

så det er ikke farlig å registrere seg / kjøre en facebook connect (ikke farligere en noen andre sider på nettet)

Det er nå 47 registrerte, til tross for at de ikke har lansert siden enda.

(også derfor det ikke står noe mer på første siden enda...)

Absolutt potensiale..

Minner også om at sider kan leve side om side, fordi om noe nytt popper opp så forsvinner ikke en annen.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden er ikke ofisielt lansert enda sier de som jobber med den, og har endel bugs og oversettinger som må gjøres...

Når den som har domenet "snubler over siden" på ulike forum, og under ulike nick, er vel det en form for lansering? Hvorfor ikke snakke i klartekst, og si noe slikt som: "Vi forsøker å lage et sosial nettverk for friluftsfolk, lyst til å sjekke ut", eller noe slikt. Tommelen opp for et slikt initiativ.

Men er fortsatt skeptisk til hvorfor det skal være obligatorisk å oppgi unødvendig personinformasjon. Dette er kun nyttig om det er planer om målrettet reklame. Da kan en jo saktens spørre om motivasjonen bak siden...

Minner også om at sider kan leve side om side, fordi om noe nytt popper opp så forsvinner ikke en annen.. :wink:

Nei, er vel ikke fare for at hverken Facebook, Twitter, Fjellforum eller noen av de andre forum og sosial sider forsvinner. De fleste benytter jo mange allerede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes sidene ser greie ut. Har ikke fått testet de så veldig mye men, jeg tror nok det er en side som jeg kommer til å bruke ved siden av andre jeg er inne på.

Når en bruker omtaler en nystarta nettside i sitt første innlegg lukter det reklame lang vei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp lukter reklame lang vei. Er enig i det. Men, hadde jeg ønsket å reklamere for siden så hadde jeg gjort det.

Har vært ivrig leser av fjellforum over en del år men, ikke kommentert noe tidligere.

Så når jeg faktisk hadde noe å komme med (har ikke hatt det på andre ting da ett topic ofte blir kommentert ihjel)

Tenkte jeg det kunne være greit å svare på noe for engangskyld.

Men, jeg kan holde kjeft og bare fortsette å lese innlegg her inne jeg :wink:

Hyggelig å bli motatt av dere "erfarene brukere" her inne i vert fall. Gir jo en stakkar lyst til å skrive videre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når den som har domenet "snubler over siden" på ulike forum, og under ulike nick, er vel det en form for lansering? Hvorfor ikke snakke i klartekst, og si noe slikt som: "Vi forsøker å lage et sosial nettverk for friluftsfolk, lyst til å sjekke ut", eller noe slikt. Tommelen opp for et slikt initiativ.

Men er fortsatt skeptisk til hvorfor det skal være obligatorisk å oppgi unødvendig personinformasjon. Dette er kun nyttig om det er planer om målrettet reklame. Da kan en jo saktens spørre om motivasjonen bak siden...

Domeneeier er Daniel O. P.

Så Danish kan faktisk være denne personen ser jeg nå, men jeg finner ikke noe som bekrefter, kan være tilfeldig...

Skulle det stemme så er det en ganske tåpelig måte å lansere en side på...

Jeg kjørte facebook connect og nektet sending av info mellom face og denne siden, men jeg får ikke redigert min informasjon uten å fylle ut alt, å det har jeg ingen intensjoner om å gjøre... (kan jo fylle inn svada, men å kreve all den informasjonen fikk jeg beskjed om at er noe de jobber med, om man bare kan fylle inn det man ønsker....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som er redde for å oppgi "unødvenig" informajon: Hva er dere egentlig redde for?

Siden krever egentlig ikke annet enn navnet ditt (her kan du bruke fantasien din), et brukernavn (også en jobb for fantasien, dog sannsynligvis mer tilgjengelig), emailadressen din (som de fleste andre sider), litt om hvem du er, hvilket kjønn du er, hvor i landet du bor og sist men ikke minst i hvilket land du bor i. Hva er problemet??

Er enig med turnerd når han sier det ikke er farlig å registrere seg, jeg har selv brukt siden en stund og synes det er en hakket måte bedre å møte likesinnede på. Greit, det er fortsatt ikke så mange medlemmer, men de har blitt fler og fler siden sist jeg kommenterte her. Jeg har delt bilder og chattet med likesinnede, og klager fortsatt bare på medlemstallet, hahaha..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Domeneeier er Daniel O. P.

Så Danish kan faktisk være denne personen ser jeg nå, men jeg finner ikke noe som bekrefter, kan være tilfeldig...

Om Danish er domeneeier skal jeg ikke påstå. Var kanskje litt feilformulert. Så bare samme, identiske innlegg i flere andre forum, som http://www.utemagasinet.no/Forum/

Og for å gjenta: Tommelen opp for et initiativ til å lage en sosial side for friluftsfolk. Hold bare ting ryddig, og det er ingen grunn til å kreve informasjon om land, kjønn, by, postnummer og slikt om en ikke skal bruke dette for reklameformål. Gjør det enkelt, som på fjellforum: e-post og aktivisering for å hindre det meste av spam, og resten kan være frivillig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linken ble lagt inn på mitt forum også, men nå har samme bruker redigert det bort igjen. Like greit, all den tid noen registerer en konto bare for å reklamere for en konkurrerende side. I mine øyne er det ikke noe annet enn snikreklame.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til knutis.

Takker for unskyldningen.

Jeg har faktisk ikke noe med den siden å gjøre bortsett fra at jeg har laget meg en profil og sjekket litt rundt der inne.

Som jeg nevnte over så har jeg ikke hatt noe konstruktivt å komme med her inne før så ble sikkert litt dumt å legge mitt første innlegg på en slik tråd som dette her og det beklager jeg.

Er og kikker på mange forumer som er av interesse men, det er få jeg er medlem av.

Man kan jo lære mye av bare å lese gammle ting som er skrevet tidligere.

Og skulle jeg reklamert for yourwilderness.org så hadde jeg mest sansynelig ikke kommentert på en allerede eksisterende tråd som var startet av noen andre men, heller staret en tråd selv :P

En frisk vinter hilsen fra

DonThomaso

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott. Logga meg inn med Facebook-kontoen min, og nå ligger hele Facebook-profilen min tilgjengelig på denne sida, selv om jeg huka vekk at de skulle få hente private opplysninger fra meg. Bilder og annen privat info nå ute tilgjengelig for alle...

Har sletta yourwilderness fra Facebook, men finner faen ikke noen mulighet for å slette meg fra yourwilderness.org!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke overrasket. Ikke uten grunn at jeg aldri regiserer meg på ukjente sider som verken har et "kikkehull" inn eller kontaktinfo til admin. Når utsiden i tillegg er på et annet språk enn norsk blir jeg enda mer skeptisk. Jeg ville endret Facebook-passordet mitt snarest, var jeg deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk i det minste gjort meg om til en anonym bruker. Har aldri vært borti noe lignende fra noen som helst seriøs nettside før. Og nå har jeg faktisk Facebook-kontoen min knytta opp mot ganske mange sider. Man får aldri klaska all privat informasjon rett på framsida så det er tilgjengelig for alle.

Tror de har misforstått en liten smule her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.