Gå til innhold
  • Bli medlem

Helsport Tempelfjorden


Anbefalte innlegg

Det meste ligger vel i tittelen. Noen der ute som har erfaringer med Tempelfjorden? Både ved bruk av innerpose for seg selv og begge posene samtidig. Ser den har en relativt hly vekt på godt over 4kg med begge poser, men innerposen skal være nok for alt annet enn de mest ekstreme temperaturer og vekten går jo da litt ned.

På forhånd takk for alle svar! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Jeg og min samboer kjøpte hver sin tempelfjorden å benyttet disse ca 10 døgn i fjor vinter.

Fordelen med denne er at det er 2 poser, og vi brukte ytterposen som sommerpose i sommer.

Når vi benyttet disse i vinter var det ca -25 grader og ingen av oss var kalde. Vi benyttet da begge posene, altså sommer og vinterposen.

Jeg kan ikke annet enn å anbefale tempelfjorden. Vi er kjempefornøyde! Du får med ytterpose til begge posene, samt sovehette og varmepose til fotene:)

Løp å kjøp!:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres bra ut! Tror jeg gir den et forsøk. Ja tenkte å kunne bruke ytterposer som sommerpose alene. Praktisk kombinasjon! Du har altså ingen erfaring med innerposen alene eller noen anelse om ca hvilke temperaturer den kan brukes ned i? Har kikket rundt på helsport sine sider og de oppgir comf.temp osv for begge poser kombinert og for ytterposen alene men ikke for inerposen alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann. Jeg har forløperen til Tempelfjord, altså en ren fiberpose. Ytterposen klarer seg ned mot null, med undertøy på. Innerposen har jeg brukt ned mot -30, uten problemer. Vær obs. på at øvre komfortgrense for denne posen er (for min del) rundt -15. Er det varmere enn det, bir det altfor varmt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Jeg har ikke prøvd inneposen alene enda. Sommerposen er så liten å lett at den blir med uansett:) en annen ting som jeg setter pris på er

at den har egen lomme for å stappe inn hodepute eller evt bare klær om man trenger litt støtte for hode:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Denne posen hørtes veldig interessant ut! Men jeg likte dårlig at vekta ligger på 4.7 kg, syns det var litt mye gitt... men er jo forsjovet 2 poser i en.

Hm, var en spennende pose helt til jeg leste denne posten. Nesten 5 kilo?! Det er jo helt sinnssykt tungt for en sovepose!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker denne posen på de kaldeste turene. Innerpose har fungert fint i -25 for min del. Vekta bryr meg ikke mye da jeg uansett alltid bruker pulk på slike turer. Varm pose for pengene, men må meg si meg enig med utsagnet om at denne passer fra -15 og nedover...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt denne posen på diverse prosjekter. Fikk den underveis på en overvintring i Anarjohka (Takk til SNO som tok med nye poser fra postkontoret i Karasjok, da vi holdt på å fryse ihjel i gamle Isbjørn Jan Mayen) og har brukt den under 40 grader ved flere anledninger. Husker spesielt en uke i Lemmenjoki da det var litt friskt og det var litt kjølig også med denne posen. Posen har fungert godt. Det jeg liker veldig godt til norske forhold er mulighet til å kun ligge i innerposen når man finner ei gamme eller primitiv koie å sove i.

Eneste negative er tyngda, men jeg tar gjerne med en kilo ekstra for å sove om natta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for alle svar. Ble pustet nytt liv i denne tråden.. kjøpte posen rett etter jeg la ut tråden her og må si meg veldig fornøyd! Vekten er som folk sier i det tyngste hjørnet, men bruker alltid pulk på vinteren uansett. Sov som en konge i -20 i bare innerposen en tur og fikk brukt begge sammen en kaldere dag. Merket også at en natt det var - 10 ble det vel varmt.

Når det kommer til ytterstoffet til den ytterste posen, trekker dette fort vann?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo helt syke priser på masse poser som ikke er i nærheten av den temperaturen Tempelfjorden klarer... For min del ble 2500kr alt for billig til å la vær å slå til. Så får man heller prøve å kutte litt her og der ellers. Men en kg til og fra når man går med pulk er ikke store greiene. Skal se den som orker å prøve å stappe posen ned i en sekk for den er jo rett og slett enorm!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir det fort eit sporsmål om pris :)

Tviler på om du kan få like varm pose til tilsvarande pris.

Det er jeg helt med på. Pris, Vekt, Temperatur; velg to. :D

http://marmot.com/products/cwm_membrain?p=117,140,149,120&ft=140-149-120 4000kr hvis man kjenner noen i USA som kan videresende (eller ta med) er jo ikke ille. Under halve vekta. Men helt klart at for 2500kr blir det vanskelig å slå Tempelfjorden (samt at man ikke har to poser).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.