Gå til innhold
  • Bli medlem

Lapping av dunjakke?


Chris B.

Anbefalte innlegg

Hei godtfolk.

Noen som har tips til lapping av dun jakke.

Etter 4 år så måtte det jo bare skje. Kom litt for nærme bålet i helga når eg var på tur så fikk eg et par glør på ermet noe som resulterte i et par hull.

Nå må jeg lappe disse to hulla så duna ikke lekker ut. Noen tips?

Jakka er av typen fjällräven kamas II.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

@cris b foilkite er kite som i kiting ja.

Foilkite er motsetningen til tubekite som er oppblåsbar.

on topic: støtter opp om systua på bekkestua, de er kjempeflinke.

Har lappet begge ermene på den ene dujakken min. Mener å huske at de etterfyllte med dun også, men det er jeg ikke sikker på.

Men det er klart det er litt upraktisk hvis du bor i en annen del av landet.

Det som bør nevnes er at hvis du har planer om å få fikset jakken din på skikkelig vis (les: få den sydd hos noen som kan det), så blir de glade hvis du ikke har teipet den først.

Det å teipe jakken med gaffa eller noe annet kan være redningen, og helt nødvendig på tur, men det gjør vist reparasjonen vanskeligere.

Så hvis du ikke har teipet jakken ennå og har planer om å få den sydd, så ikke teip den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.