Gå til innhold
  • Bli medlem

Helsport Svalbard 6 Camp - Erfaringer?


magnusulvestad

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har et Helsport Svalbard 6 Camp. Jeg har foreløpig brukt det på 4-5 turer med 2-5 døgns varighet. Vind har (desverre) ikke vært noe problem enda.

I løpet av vinteren skal jeg på tur hvor sterk/svært sterk vind kan forventes (Hardangervidda og Haukelifjell). I den forbindelse lurer jeg på om noen andre har erfaringer med dette teltet, spesielt i forhold til vind?

Har dere opplevd noen spesielle svakheter, både i forhold til vindstabilitet og generelt?

Har dere noen tips til utbedringermodifikasjoner av teltet?

Personlig syns jeg innerteltet er alt for slapt i forhold til ytterteltet, uansett hvordan og hvor jeg setter det opp. Jeg fikk derfor Helsport til å lage 7 ekstra festepunkter mellom inner- og ytterteltet. Det hjalp mye, og innerduken er mye strammere og finere nå :shock: (kostet ca. 800,- inkl. frakt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har erfart at i kraftig vind er 6 mannsutgaven langt mindre stødig enn de mindre utgavene pga høyden. Har opplevd å måtte legge det ned en natt det var sterk vind for å redde det mens Svalbard 5 og Hilleberg Nammatj 3 GT telt klarte seg bra. (Noen andre Svalbard 6 stod noe mer i le for vinden og stod oppe hele natten.) Nevner det ikke for å mene at å dra over Hardangervidda med Svalbard 6 er uforsvarlig men for å påpeke at det (høyden) er en svakhet man kan være obs på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.