Gå til innhold
  • Bli medlem

Lengde på dunpose


thostr

Anbefalte innlegg

Hvor viktig er det å ikke velge en for lang dunpose? Jeg er 181cm lang tidlig på en god dag, vil en pose på 200cm være for lang? Vet at det ikke er noe erstatning for å teste posen selv, men går det an å si noe generelt om dette? Hørte snakk om at Chuck Monsen anbefaler de lengste posene uansett, men det er kanskje bare en 'urban legend'?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Om du er 181 så er uansett en 180 pose for kort. 200cm er total innvendig lengde. Da har du ikke mer enn 10cm i hver ende. Akkurat passe vil jeg si :)

Her var jeg nok litt slurven - det er en Mountain Equipment XL-pose, ment for en person med makshøyde 200. Regular er ment for makshøyde 185, så Mountain Equipment sin mening er ikke til å ta feil av. Blir det å spare seg til fant å kjøpe en XL-pose med min høyde, selv om det er et veldig knakende godt tilbud?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok veit ikke hvilke pose du sikter til men fant disse målene på en tilfeldig ME pose

Innvendig lengde og skulderbredde. Std (212 cm. x 80 cm.) og XL (227 cm. x 82 cm) Da burde jo forsåvidt Std være stor nok. Med en for stor pose får man nok litt mer luft å varme opp, men det handler nok vell så mye om hva du liker. Noen kan ikke fordra å ligge i en "trang" pose. At den er noe for lang på strømpelessen gir også gode muligheter til å tørke litt klær i den grad man bør gjøre det i en dunpose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dro til butikken for å teste posen selv, en Glacier 1000 i XL-utgave. Ble overrasket over hvor kort posen virket, og den passet svært bra. Ekspeditøren (Skandinavisk Høyfjellsutstyr i Tromsø) mente også at XL var riktig størrelse til meg. Så jeg endte opp med denne, 40% rabatt var heller ikke til å kimse av...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.