Gå til innhold
  • Bli medlem

Valg av fjellski pakke, Åsnes eller Madshus?


Rismyhr

Anbefalte innlegg

Heisann, driver å ser på fjellski om dagen. Jeg har et spørsmål, enkelt og greit, hvilken pakke ville dere gått for?

Madshus: http://www.xxl.no/vintersport/langrenn/skipakker/fjellskipakke-bc50-bcx2-bc-auto-1077086?searchWord=fjellskipakke 1799,-

Åsnes: http://www.gmax.no/pakke/5111883(BC_5)/%C3%A5snes-vikafjell-fjellskipakke/ 1799,-

Hilsen Magnus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville i utgangspunktet ikke bundet meg til en bestemt pakke med mindre det inneholder akkurat de produktene jeg uansett ville kjøpt. De fleste butikker tilbyr pakkepris på det man plukker ut selv også.

Rossignol-skoene i den første pakken (link nr. 2 virker ikke) har jeg en del dårlige erfaringer med. De fulgte med i min første fjellskipakke, og samboeren min og pappa kjøpte seg også samme type. Vi har dessverre vært mye plaget av gnagsår og kalde føtter, med det resultat at vi har måttet kjøpe nye sko alle tre. Totalt sett ble det derfor mye dyrere med en slik pakke, og jeg vil derfor anbefale at skoene man skal kjøpe må være de som passer best uavhengig av pakketilbud.

Voss-skiene fra madshus har jeg nokså gode erfaringer med, synes man får mye ski for pengene, som også fungerer greit til variert bruk. Ville vært obs på at spennet kan variere mye fra par til par og mellom de forskjellige lengdene. Burde derfor måle det butikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte en sånn Vikafjell-pakke hos gsport på byporten for et par år siden.

Støvlene i pakken passet ikke til mine føtter, og jeg fikk byttet til et helt annet merke. Tror jeg kanskje måtte betale diff mellom hva støvlene i pakken og de jeg fikk kostet løst, i tillegg til pakkeprisen. Kan hende du kan ordne samme deal om du vil ha andre støvler.

Uansett, om du så måtte hive støvlene så sparer du fortsatt noen hundrelapper i forhold til hva ski + bindinger koster hos både gsport (2400+750) og oslosportslager (1440+750).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voss-skiene fra madshus har jeg nokså gode erfaringer med, synes man får mye ski for pengene, som også fungerer greit til variert bruk. Ville vært obs på at spennet kan variere mye fra par til par og mellom de forskjellige lengdene. Burde derfor måle det butikken.

Støttes! Kjøpte et lignende pakketilbud med Madshus Voss i fjor vinter. Prøvde i hvert fall 4-5 par før jeg fant noen med smørespenn (gåspenn) tilpasset min vekt. STOR forskjell på de ulike parene...

Har kun fått brukt skiene 5-6 ganger, men er kongefornøyd så langt. Det må sies at skiene erstatter helt totalt utslitte og ubrukelige 20 år gamle Atomic ARC ... så jeg var ikke så vanskelig å gjøre glad.

Det vanskeligste elementet er etter min mening SKO! Finn en sko du er fornøyd med og sett sammen pakke rundt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går du for en fjellski pakke til under 2 høvdinger, så kan man kanskje ikke forlange så mye av utstyret heller :D

Er jo litt avhengig av hvor mye du ønsker å legge i et sett med fjellski. Her som de fleste andre plasser, får du det du betaler for. Min første "pakke" kostet drøyt 3 høvdinger. Var helt ok, var fersk da jeg handlet, og kan nå si at jeg ikke er 100% fornøyd med skoene (de så ganske kule ut da...). Nå har jeg invistert i sko som kostet ca like mye som hele pakken sist.. de er en fornøyelse å gå med :D

Til info bruker jeg 75mm bindinger på fjellskiene mine. Kanskje jeg er rar, men faktisk føler jeg det er bedre å gå med den type sko, enn med de turskiene jeg har som har BC binding (pakke til knappe 2 høvdinger, tanken var smalere ski til bruk i preparerte løyper i nærområde)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.