Gå til innhold
  • Bli medlem

sovepose oppbervart i kompresjonstrekket i flere år (bergans Rondane Winter)


svingen

Anbefalte innlegg

Hei!

kjøpte får lenge siden (4 år siden ca) en Rondane Winter sovepose som har blitt ligende i orginal posen i 3.5 år før jeg fant den når jeg ryddet og pakke den da ut og la den i "sove pose oppbevaring pose" slik att den får luft (så nå har den ligge der og fått luft i ca halvt år)

Det jeg lurer på nå er om den er ødlagt eller er det bare soveposer som bruker dun som blir "ødlagt" siden den her bruker kunsfiber (ut fra hva jeg har lest) er det ikke farlig?

Tenkte og ta en tur i marka til helga og har bare den her (bergans soveposen som er ødlagt?) og en sovepose som er laget får 2 (isbjørn sovepose som jeg har fått syd slik att jeg og sønnen min på snart 3 kan ligge i den,ikke spesielt gunstig på den turen her siden jeg skal gå aleine)

info om posen her http://bergans.no/produkter/default.asp?liste=sovepose_liste&MenyID=112000&page=sovepose_detalje&modID=5777&ml1=8&ml2=&t=/ 5778 Rondane Winter

"

Alle kompaktposene er fylt med Bergans fiberblanding, et særdeles mykt og behagelig microfiber materiale som lett lar seg komprimere. For å unngå kuldebroer, er soveposene konstruert slik at ytter- og innerstoffet kun er festet til fyllmattene i siden av posene. Sammen med en spesialvev i rip-stop/nylon i yttermaterialet og Tafetta-nylon i innerstoffet, blir kompaktposene derfor meget komfortable å sove i.

En lett vinterpose med lite pakkevolum. Godt egnet til kalde høst- og vinternetter.

Personlengde: 195/180 cm

Fyllmateriale: Microfiber

Vekt inkl. kompresjonstrekk: 2350 g/2250 g

For flere detaljer, se Soveposetabell

Farger: Red

"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ville tro at den er helt grei. Dersom posen tåler det så kjør den gjerne en runde i tørketrommelen og la den ligge løst å "finne formen".

At dun blir ødelagt av å bli komprimert later forøvrig til å kun være en myte. Så lenge dunet ikke har blitt vasket fri for den naturlige oljen i dunet så skal det være spenstig nok til å bli luftig igjen etter en stund i tørketrommel og litt lufting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.