Gå til innhold
  • Bli medlem

Primus Omnifuel - spørsmål


Gjest Anonymous

Anbefalte innlegg

Eg vil anbefale å bli godt kjent med sin eigen brennar. Kor mykje trykk som er passe, er eigentleg enkelt å finne ut av sjølv. Start med å fyre opp brennaren. Så kan ein pumpe medan ein ser korleis effekten aukar. Gløym antall pump, lær deg heller korleis det riktige trykket kjennest som motstand når du pumper.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet at flaskene ikke skal være fulle, men idag når jeg brukte den ville jeg se hva som skjedde hvis jeg pumpa mer etter ca 25 pump, og da brant det mye mer og fikk mye større flamme. blå flamme.

Hei. Jepp, det stemmer det du har opplevd, du får mer og mer blå flamme helt til det går over til lange gule.Virkningsgraden derimot, går nedover jo mer du pumper på. Unntaket er kanskje hvis du bruker kjeler med varmeveksler, men disse bør (må) du ikke bruke inne i et lite telt. Bruker du kjeler uten varmeveksler, er det begrenset hvor mye varme kjelen klarer å ta opp pr. tidsenhet. Prøv deg fram, og du vil oppleve at vannet koker opp fortere med en lav og fresende flamme framfor en en lang og slikkende...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hei.

Er det noen som har prøvd ned 1,5 liters flasker?

Nei, har ikke det men skal kjøpe en så fort jeg kommer over en. vil tro det ikke er noe forskjell fra de andre flaskene bare at det er plass til mere.

men hva er det du egentlig lurer på and 1,5l flasken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var kanskje litt dårlig formulert...

Tenkte kanskje det var litt problematisk å få nyttegjort all brenselet i en 1,5 liters flasker, siden den har et større volum samtidig som pumpa og inntaket ikke er større/går helt ned...

Har en 1,5 liters flaske liggende... Skal utforske litt i morgen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker nesten alltid 1,5 liter flaskene, har aldri noe problem med at jeg ikke får pumpet opp all bensinen, nå skal det sies at jeg ikke har sjekket grundig om det ligger igjen noe heller, men i så fall ubetydelige mengder vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøve brent i dag, med forskjellige mengder i 1,5 liters flasker, og har ikke opplevd noen problemer. Funker som fjell.

Hvis du har mulighet så fyller du bare litt i flaska og så lar du den brenne til den stopper og måler hvor mye som er igjen.

Skal gjøre dette med min 1l flaske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.