Gå til innhold
  • Bli medlem

Fornuftig kunst?


Anbefalte innlegg

Mogleg eg har stått opp på feil fot i dag men eg har store problem med å sjå fornufta i

dette her: http://www.gd.no/nyheter/article5873825.ece

Vanlege folk får pes for å plukke med seg ein liten steinbit mens kunstnere kan dra med

seg steinblokker på fleire tonn og attpåtil med helikopter frå nasjonalparken.

Sjølvsagt er det eit poeng at mange folk som plukker litt har større konsekvenser enn nokre

få som plukker mykje men om kunstnere skal være unntatt lovverket skurrer det litt for meg.

Argumentasjonen for steinuttaket minner mest om keisarens nye klær. Einaste poenget eg ser

er at opplegget sikkert får mykje publisitet og mediedekning. Men skal ein tøye lova kvar gong

ein kan få litt reklame?

Kan nokon overbevise meg om kvifor dette er ein god ide???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er det dummeste.

De kunne vel tatt hvilke som helst to steiner som ungene kunne ha klatra på, men de må altså leie helikopter og transportere de ned fra norges høyeste fjell inne i en nasjonalpark?!

Den som synes dette er en god idé burde blitt tvangsinnlagt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes faktisk ideen er gøy.

Bra å være to år, å kunne si: Jeg har vært på Galdhøpiggen ;)

En toåring vet ikke forskjellen på en stein fra Galdhøpiggen og en hvilken som helst annen stein. Står det Galdhøpiggen på steinen så kan den jo ikke være noe annet steds fra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unødvendig stor bruk av ressurser som kunne vært brukt på noe mer samfunnsnyttig. Betraktelig billigere å transportere en stein fra et litt mer lokalt område med lastebil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper flere i Oslo kan bli inspirert til å delta i naturen når de får en påminnelse om den fantastiske fjellverdenen vi besitter innenfor landegrensene så nært innpå seg i hovedstaden ;)

Kjempeflott kunst dette, og VESENTLIG bedre enn teite stålkonstruksjoner uten mål og mening annen enn å tappe det offentlige for midler ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.