Gå til innhold
  • Bli medlem

Problem med Primus Micron Lantern


Kjellis

Anbefalte innlegg

Jeg har en Primus Micron Lantern som etter å ha brent en stund begynner å "prutte" og bråke mer, og lysstyrken reduseres betraktelig :D

Noen som har lignende erfaringer? Lurer på å skifte nett og se om det blir bedre av det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veit ikke hvordan denne er bygget opp men vil tro det er ei dyse eller sil ett sted som tetter seg. Hjelper nok ikke å bytte nett men kan hende du må for å komme til. Det går jo nesten uansett i stykker om du begynner å skru på noe.

Edit Står her http://www.primus.se/Archive/Documents/Primus%20Dokument/Manuals/Instruction-2213_Micron_Lantern.pdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk en av samboer til jul men har ikke fått brukt den grunnet at den rett og slett ikke virket da jeg pakket den ut.

Ikke nødvendig utstyr men litt ekstra luksus er jo fint av og til.

Nå er jo dette en ren reklamasjonssak så jeg gidder ikke å begynne å fikle med den.

Kan være interessant om de er pålitelige. Hvor lenge har du hatt din Kjell Gunnar?

Andre med erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kanskje hatt den et års tid. Faktisk har jeg ikke hatt den med på tur enda, har bare brukt den et par ganger ved strømbrudd hjemme.

Den fungerte greit til å begynne med, men så begynte den nå å krangle de siste gangene...

Er mulig de ikke er særlig pålitelige, har vært interessant å høre om flere har erfaringer med de :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har brukt min på par turrer sommer/vinter,det er mulig jeg er uforsiktig men jeg har alt brukt opp 4 slike nettinger,det går veldig fort hull i den spør du meg når man flytter på den,dvs tar den ned og skal ha den med til neste tur så må man opp med nytt netting,koster vel 40 kr får 3 slike nett så er ikke prisen men virker utrolig tungvint.

Videre virker den stabil og fin brukte vekt på den 220g primus gass boksen min var på 270g etter ca 3-4timer bruk (vet ikke vekten når den er full),så tror ikke den bruker så mye ser det er noen erfaringer her https://www.fjellforum.no/oldLinkConverter.php?oldTid=10216

Jeg brukte den og til og varme litt vann det tok sin tid men ble fin lunk i vannet hverfall :D (hadde bare med 1 primus boks og hadde ikke lyst til og skru av lyset får og varme vann)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt som brenner noe må renses en og annen gang, men primusen burde jo gå tett lenge før lampa.

Har selv denne lampa, og den har blitt brukt i ganske mange timer iløpet av de årene den har vært med på tur, fisketur, hyttetur osv.

Men enda ikke vært noe behov for å gjøre noe service på den, og når jeg slutta med å slenge den fra meg når jeg pakket ut av sekken så har nettet ikke blitt skiftet på en ganske god stund heller.

Kan det være at noe med konstruksjonen eller materialvalg på nyere utgaver kan være endret ettersom noen lamper fusker? Flytta produksjonen til en enda billigere fabrikk i Kina? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.