Gå til innhold
  • Bli medlem

Er det noen som har erfaring med sportsnett.no ?


mattasp

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt et ønske om å kjøpe meg randonee utstyr. Sistgang jeg kjøpte meg utstyr valgte jeg å kjøpe i butikk for å ha gode muligheter for å få service på varen hvis noe går galt. Hvis jeg skal kjøpe nye varer så er service det aller viktigste. Hvis noen har erfaring med sportsnett.no så vil jeg gjerne høre det, gode å dårlige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei og velkommen til Fjellforum, mattasp.

Jeg har bare gode erfaringer med Sportsnett, har bestillt utstyr fra dem via nett to ganger. Begge gangene har det vært dedikerte tilbudsvarer fra nettbutikken deres. Varene har kommet hurtig nok frem og jeg har ingen dårlige erfaringer.

Kan heller ikke erindre å ha sett noe negativt om dem her på Fjellforum (blir sikkert rettet på om jeg tar feil :roll: )

Nå skal det sies at jeg jo bor i Oslo og har handlet i butikken relativt ofte oppigjennom årene, stort sett drar jeg nedom der og handler lite gjennom nettbutikken deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal dere ha for feedback, det var ganske raske svar også! Jeg var litt skeptisk siden jeg kom over noen som hadde skrevet at de var mindre fornøyd med hjelpen fra dem. Men jeg føler meg trygg på å kjøpe derfra nå. Hvis det er noen flere som har positive eller negative erfaringer, så gjerne post det her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare positive erfaring her også, har handlet der 6-7 ganger (prøver å følge med på dagens røver) de siste åra. Har aldri hatt behov for å kontakte dem ang. reklamasjoner, da, bare straight forward nettkjøp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har handlet hos dem flere ganger, både i butikk og pr postordre. Ingen neg. erfaringer, kun en mindre "hickup". Hadde en gang bestilt en ullongs på salg. Den kom aldri og da jeg etterlyste den, viste det seg at de var utsolgt. De mente at de hadde mailet meg, men jeg kan ikke se at jeg hadde mottatt noen mail. Fikk uansett tilbud om en tilsvarende type longs til samme pris selv om denne ikke var på salg i utg.punktet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær snill å utdyp hva du mener her. Kan være interessant å høre om din erfaring.

Sitat fra nettsiden deres: Vi har ikke telefon i butikken, men tar i mot alle henvendelser på e-post til [email protected]

Jeg kunne ikke i min villeste fantasi finne på å kjøpe noe som kunne tenke seg å gå i stykker fra en slik plass. Derfor har jeg ingen erfaring med sportsnett.

Tekn deg problemer med en leveranse...så kan man lese på siden deres :

Er forsendelsen forsinket?

Har du ikke mottatt varene innenfor tidsfristen på 3-5 virkedager? Eller mener du at du ikke har mottatt, eller på annen måte mistet ditt tilsendte sendingsnummer? Ta kontakt, og vi sporer opp pakken og gir deg tilbakemelding. Husk å oppgi ordrenummer.

Kontakten er pr. mail........... hvor sportsnett sier: Dersom du sender oss en e-post eller faks og ikke får svar innen 12 timer, vennligst prøv på nytt. Det kan oppstå tekniske problemer som gjør at henvendelsen ikke kommer frem.

Joda, dette kunne blitt en opplevelse.

Nei, takke seg til å handle en plass der man kan få snakke med et menneske dersom det skulle oppstå noe av noe slag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Raa Sport er stoerst og best paa Dynafit i Oslo. De er Dynafit kompetansesenter. Men for all del, Sportsnett er den beste fjell/ekspedisjons butikken i Norge.

At de ikke tar tlf ser jeg ikke noe problem med, det meste gaar ann aa fikse via mail i 2012.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat fra nettsiden deres: Vi har ikke telefon i butikken, men tar i mot alle henvendelser på e-post til [email protected]

Jeg kunne ikke i min villeste fantasi finne på å kjøpe noe som kunne tenke seg å gå i stykker fra en slik plass. Derfor har jeg ingen erfaring med sportsnett.

Tekn deg problemer med en leveranse...så kan man lese på siden deres :

Er forsendelsen forsinket?

Har du ikke mottatt varene innenfor tidsfristen på 3-5 virkedager? Eller mener du at du ikke har mottatt, eller på annen måte mistet ditt tilsendte sendingsnummer? Ta kontakt, og vi sporer opp pakken og gir deg tilbakemelding. Husk å oppgi ordrenummer.

Kontakten er pr. mail........... hvor sportsnett sier: Dersom du sender oss en e-post eller faks og ikke får svar innen 12 timer, vennligst prøv på nytt. Det kan oppstå tekniske problemer som gjør at henvendelsen ikke kommer frem.

Joda, dette kunne blitt en opplevelse.

Nei, takke seg til å handle en plass der man kan få snakke med et menneske dersom det skulle oppstå noe av noe slag.

Så du har altså ingen som helst erfaring med Sportsnett. Litt merkelig å utale såpass negativt da, spør du meg.

Bør du ikke da ta innover deg det jeg og andre har skrevet i denne tråden? Se f.eks hva Amalie00 skriver.

Det du har sakset fra nettsiden deres er vel helt kurant info. Det beskriver hvordan man går fram dersom problemer av noe slag skulle oppstå.

At du har en preferanse med å skulle snakke på tlf. framfor å bruke mail bør vel ikke diskvalifisere dem på noe som helst vis.

Sportsnett er en kjedeuavhengig butikk, antallet ansatte er ikke stort, de som jobber der er gode på kundekontakt med kunder i butikken og skal prioritere dette etter min mening.

Bare så det er sagt, jeg har ingen slags forbindelse med Sportsnett annet enn å ha handlet der i en årrekke.

Inntil jeg selv får trøbbel med handel der, eller jeg hører om andre som har graverende problemer med dem, så velger jeg å handle der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også bare gode erfaringer med sportsnett! Det at de skriver at kundekontakt foregår via mail er helt topp. Da får de også litt tid på og komme med et godt svar, og ordren min går fortere gjennom siden de slipper å svare på masse tlf hele dagen. Dessuten er det verste jeg vet når jeg selv står og skal betale og tlf ringer i ett i bakgrunnen og ingen har tid til å ta den. Sportsnett anbefales og svarer kjapt nok på mail hvis du lurer på noe ang ordren din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har meget gode erfaringer med Sportsnett. Både i butikken og på nettet. Kjøpte for en stund siden turutstyr for over 10000 i butikken i Oslo. Hadde ca 1. år senere innbrudd i bilen hvor masse utstyr ble tatt der i blant det meste fra dette kjøpet. Kvitteringen var rotet vekk for lengesiden men jeg hadde datoen utfra almanakken og beløpet fra kontoutskriften. Sendte mail til Sportsnett og på få timer hadde jeg ny kvittering som jeg kunne bruke som bilag til forsikringskravet mitt.

Bra service på nett og utrolig kompetanse blant personellet. Anbefales på det sterkeste.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du har altså ingen som helst erfaring med Sportsnett. Litt merkelig å utale såpass negativt da, spør du meg.

Bør du ikke da ta innover deg det jeg og andre har skrevet i denne tråden? Se f.eks hva Amalie00 skriver.

Det du har sakset fra nettsiden deres er vel helt kurant info. Det beskriver hvordan man går fram dersom problemer av noe slag skulle oppstå.

At du har en preferanse med å skulle snakke på tlf. framfor å bruke mail bør vel ikke diskvalifisere dem på noe som helst vis.

Sportsnett er en kjedeuavhengig butikk, antallet ansatte er ikke stort, de som jobber der er gode på kundekontakt med kunder i butikken og skal prioritere dette etter min mening.

Bare så det er sagt, jeg har ingen slags forbindelse med Sportsnett annet enn å ha handlet der i en årrekke.

Inntil jeg selv får trøbbel med handel der, eller jeg hører om andre som har graverende problemer med dem, så velger jeg å handle der.

Bare les en gang til hva jeg har skrevet! Jeg vil ALDRI kjøpe noe fra en butikk som ikke tar telefonen. Det er en ufravikelig sannhet som står på sidene deres. Ja, jeg synes også det er negativt. For å pressisere enda litt. Det er eneste grunn til at jeg aldri har handlet derfra, og INGEN annen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare les en gang til hva jeg har skrevet! Jeg vil ALDRI kjøpe noe fra en butikk som ikke tar telefonen. Det er en ufravikelig sannhet som står på sidene deres. Ja, jeg synes også det er negativt. For å pressisere enda litt. Det er eneste grunn til at jeg aldri har handlet derfra, og INGEN annen.

Kundeservice via telefon er lite kostnadseffektivt. Hvis Sportsnett må ansette en person til å ta telefonen vil prisene måtte øke. Som andre har nevnt, har de ansatte ikke tid til å ta telefonen hvis de samtidig skal betjene kunder i butikken. Jeg tror at de fleste kunder foretrekker lavere priser og kundeservice på mail fremfor høyere priser og kundeservice på telefon. Bare se på flyselskapene, der foregår omtrent all kundeservice via mail, chat eller facebook. Så lenge man får svar innen 12 timer synes jeg det er helt akseptabelt. Jeg foretrekker selv å sende en mail istedenfor å vente i telefonkø.

Jeg har forøvrig også utelukkende positive erfaringer med sportsnett, har handlet mange ganger i deres nettbutikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har gjort det på den måten at ekspeditørene i butikken ikke samtidig driver nettbutikken. På mange måter en drøm både for de ansatte og kundene. Jeg har handlet masse på Sportsnett både på nett og i butikk. Aldri hatt problemer med kundeservicen deres. Alltid fått svar på mail innen tidsfristen. Og skulle jeg sende en mail lørdag kl. 14, så er det helt greit at svaret drøyer til mandagen. Det skulle bare mangle. Mail kan ta litt lenger tid enn å ringe direkte, men på en annen side så har du dokumentasjon på det som er skrevet. Det er også bedre for både deg som sender en forespørsel, og den som behandler den at det er mulighet for å sjekke ting før en utålmodig kunde forlanger svar. Jeg skjønner i og for seg grunnlaget for skepsis til en butikk som ikke er tilgjengelig via telefon, men i dette tilfellet tror jeg det er lite og frykte. Sportsnett er en kvalitetsbutikk både på nett og ikke minst den fysiske butikken. Det er min erfaring og jeg tror med stor sikkerhet den oppfatningen deles av et stort flertall av deres kunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke problemet med å ikke kunne ringe. De svarer på mail i den grad det skulle være noe, hvilket det svært sjeldent er. Har handlet flere ganger på Sportsnett.no og kun en gang har jeg hatt behov for å kontakte dem. Kan trygt anbefale Sportsnett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt en betydelig mengde friluftsutstyr fra Sportsnett, inkludert soveposer, telt osv. Har svært gode erfaringer på absolutt alle måter, hva gjelder leveranser, kunnskapsnivå, eventuelle reklamasjoner og ikke minst servicenivå. Kan anbefales på det sterkeste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har handlet mye av Sportsnett, det meste på nett. Mitt intrykk er at de svarer veldig kjapt på mail :) Jeg bestilte for et års tid siden en dunjakke jeg skulle ha med på en tur, da den kom viste det seg at den var litt for liten. Jeg sendte de en mail og forklarte problemet mitt, at den var for liten og jeg skulle ha den med på tur om 2 dager. Jeg fikk svar etter et par timer om at jeg måtte sende den tilbake så snart som mulig, så skulle de sende meg en ny. De sendte den til meg som ekspresspakke slik at jeg fikk den i tide. Regner med slik frakt ble dyrere for de i forhold til vanlig frakt, men resultate ble en stk veldig fornøyd kunde, som kunne dra på helgatur med ny dunjakke :wink:

Jeg har også flere ganger sendt de mail'er og spurt om forskjellig, og jeg har altid fått svar rimelig kjapt. Når de svarer på mail så kjapt, gjør det ingenting at de ikke har kundetelefon.

Jeg har ikke annet enn lovord å si om de :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.