Gå til innhold
  • Bli medlem

Til alle Teltomane - Helsport Storsylen X Trem 2+


TurNisse

Anbefalte innlegg

Annonse

Helsport har helt klart sett på Exped når de laget disse teltene. Hadde de også sett på de utvendige stangkanalene til Hilleberg kunne dette blitt helt topp.

Er redd at stangkanalene er like dårlige som på Gimle. Der må en mann dytte og en annen føre stangenden med en hånd på innsiden av duken på siste halvdel av langsgående stangkanal!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kalle Storsylen en kopi av Polaris er en fornærmelse mot Polaris!

Polaris har rette endevegger og forblir like langt selv når det snør helt ned. Storsylen vil ha et alvorlig problem her. Det har dessuten for dårlig ventilasjon.

Når det blåser er det ikke noe telt jeg stoler mer på en Polaris. Teltet er jo en stor vindsekk med teltstenger :o

Polaris har forøvrig endret på den dustete buen de har innvendig i min gamle utgave.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kalle Storsylen en kopi av Polaris er en fornærmelse mot Polaris!

Polaris har rette endevegger og forblir like langt selv når det snør helt ned. Storsylen vil ha et alvorlig problem her. Det har dessuten for dårlig ventilasjon.

Når det blåser er det ikke noe telt jeg stoler mer på en Polaris. Teltet er jo en stor vindsekk med teltstenger :o

Polaris har forøvrig endret på den dustete buen de har innvendig i min gamle utgave.

Så-så, mente ikke å fornærme noe(n), jeg. Mente at Helsport har kopiert Expeds system med "ryggradsstang". Bruker Polaris på tredje vinteren nå, det teltet tåler det meste. Jeg er heller ikke helt fornøyd med senterstanga, borrelåsfestene løsnet under en storm i påska i fjor, den nye løsninga ser mye bedre ut.

Tilbake til trådens opprinnelige innhold: Er det to eller tre tunnelstenger på Storsylen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Storsylen har to stenger med en langsgående stang, teltet minner mye om Exped Orion. Du ligger på tvers i dette teltet akurat som i Orion og Gimle.

Vedr midtbue i Polaris: Jeg sikrer med en strips i toppen i ruskevær(på samme måten som med stengene i Ally kanoen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.