Gå til innhold
  • Bli medlem

Overnatting svartkulp i Nordmarka, 18-19 november 2011 (med barn på tur)


svingen

Anbefalte innlegg

Litt usikker på om det var noe og skrive om her,men tenkte kanskje det kunne være motivasjon får andre med barn og komme seg ut,trenger ikke alltid gå så langt får og ha det fint :)

Hadde fått en isbjørn sovepose på onsdag (16 november) som var spesielt bestilt slik att den er 110cm bred,grunnen til det er att sønnne min på 2.5 år er alltid så urolig att må ha han i samme sove pose hvis ikke våkner han vel opp som en ispinne neste dag.

Komfor på -14 og vekt på 3620g veldig stort volum kostet 2200 kr som jeg ikke syns var ille får vinterpose til 2 stk :wink:

Så da må man jo ut og prøve utstyret,henta junior i barnhagen og skjønte fort att det her kan ikke bli lange turren når vi skulle gå ut av barnehagen sier han "pappa jeg er sliten bære meg" kanskje ikke så rart etter lang uke i barnehagen og fredag klokken 14.

Reiste så hjemm og pakka sekken,syns det er veldig greit att han er med og pakker så han får kanskje noe forhold til det som er på turen,naturlighvis tar det her lang tid så først etter 1 time så var vi klare til og reise.

Tok t-bannen opp til sognsvann og starta og gå,junior var veldig sliten så ente med att jeg tok han på skuldrene og gikk videre.

kom så fram til svartkulp som jeg følgte var lang nok tur får i dag,slo opp teltet her og da våknet han og skulle så klart hjelp til. Telte kom opp i løp av "rimlig" kort tid tar sin tid når han skal hjelpe til med hver plug på en tunnel telt,så talmodighet er en fordel.

så ble det pannekakker og litt mat begge 2 var nok rimlig sliten etter en lang uke så sovnet klokken 20

neste dag var det litt kaldt inn i teltet og tenkte teste gass laterne som jeg hadde kjøpt,det viste seg att ikke var noe spesielt lurt,dvs jeg kom borte i innereteltet og svide en fint hul i innerteltet,fikk ordnet det kom hjemm med "tair aid".

Det var vel rundt 0 grader på morgen og kanskje par - på natta (hadde fryst på vannet) så var veldig fint tur.

Ble litt varme ut på dagen da det var sol og blå himme gikk til sogsvann og såg på fuglene og koste oss :)

skal si man ikke trenger og gå langt på tur får og ha det fint :)

post-10827-133474776685_thumb.jpg

post-10827-13347477669_thumb.jpg

post-10827-133474776694_thumb.jpg

post-10827-133474776701_thumb.jpg

post-10827-133474776707_thumb.jpg

post-10827-133474776711_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trivelig og inspirerende turfortelling. Flott at du tok med bilder fra turen. Heldig både du og han sønnen din, dere har vel mange turer foran dere også. Mimret om en lavvotur i -89 med datteren min tidligere ikveld. Betydningen og opplevelsene er ikke alltid proporsjonal med avstand til hjemmet og høyde over havet, og nærmiljøet er viktig og oftest frekventert for de fleste (strakk vel begrepet litt langt nå, men de nære turopplevelsene da).

Synd med skaden på innerteltet, men bra du fikk fikset det!

:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde vel kunne få til noe lignende uten å skulle planlegge det helt store.

Kunsten er å planlegge det lille godt! Hadde to korte teltturer med sneipen på 1,5 år i sommer og det var suksess. Har en visjon om en vintertur et kort stykke fra bilen i Nord- eller Østmarka før sneip nr to kommer i våronna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.