Gå til innhold
  • Bli medlem

Valg av sovepose


Hamlagrø

Anbefalte innlegg

Tenker å bytte ut en eldre hagløfs pose av ukjent årstall (er tung og volumiøs).

Det jeg først og fremst er på jakt etter er en pose som ikke tar for stor plass i sekken.

Posen er tenkt brukt vår/sommer/høst og i kombinasjon med en Jerven thermo hunter fjellduk. Har egen pose for vinter bruk!

Hadde først sett meg ut en dun pose http://www.mammut.ch/en/productDetail/241000960_v_180/Ajungilak+Sphere+Spring.html

Men som vestlending er jeg vel litt over gjennomsnittet utsatt for fukt og vurderer no en syntetisk pose i stedet.

http://www.mammut.ch/en/productDetail/241001380_v_195/Ajungilak+Alpine+3-Season.html?cid=2896409

Noen som har synspunkt evt. erfaringer med disse posene?

Bjarte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hei

Har ikke erfaring med de du helt konkret spør om, men har meget bra erfaring med Mamut ajungilak Altitude, både 3 - season og winter.

Begge to fungerer utmerket, tåler bra med juling, og er etter min mening også perferkte i bruk i "våte miljøer".

Hadde balnt annet begge posene med (meg og dama) på en særdeles fuktig 9 døgn tur, hardanger vidda syd-vest i sommer. Helt uproblematisk. Begge posene fungerte perfekt.

Har ikke vært inne på linkene dine, men mener at Sphere vel har enda bedre "fukt-sperre" enn de jeg nevner på.

Jeg hadde definitivt gått for dun, om du ikke skal ligge mye i særdeles våte settinger da ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Var egentlig fast bestemt på den dun posen men ble veldig overrasket over de tekniske egenskapene til alpine posen.

Den veier omtrent det dobbelte av dun posen men under 1 kg for en synt. pose er langt fra avskrekkende.

Volumet er en liter mer enn dunposen heller ikke det er gale.

Men takk for ett informativt svar som gjør att jeg kan bruke litt mer vinter energi på å bestemme meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.