Gå til innhold
  • Bli medlem

Billig, liten, lett. Rundt -2 grader.


Raastad91

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal reise til Peru, Bolivia og Argentina i mars 2012. Jeg skal opp i høyden til Machu Picchu, og det anbefales at man har en sovepose som kan tåle ned til (ekstrem) -8 grader. Temperaturen vil variere veldig, da vi også kommer til å være på varme steder. I og med at vi skal reise i 2 måneder, bør den være ganske lett, (helst under 900 gram) og ha lite volum.

Samtidig har jeg ikke veldig lyst til å betale noe mer enn 800 kr, og aller helst så billig som mulig. Kvaliteten bør være god, og slitesterk. Kanskje vanskelige krav, men er det noen som har gode tips eller forslag? Grunnen til at jeg ikke vil legge så mye penger i det, er sjansen for at den blir ødelagt eller ikke blir med hjem igjen.

Kom gjerne med linker.

På forhånd, takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da tror jeg nesten du må på finn.no for å komme noe i nærheten av lista di.

Jeg har en lett norheim dunpose (gsport) som passer lista di sånn ca, men den var på halvpris nå jeg kjøpte den og det ser ikke ut til at de har den på nett lenger. Kan hende den ligger igjen i noen butikker fortsatt.

Norheim Munin Dun Har vært å få tak i til mellom 500kr og 1300kr

Brukt Komfortemp på -5C, 900gram 1000kr

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=32342298

Denne er ny Ekstrem -5 komfort 12. 660gram 850kr

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=29369062

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har i overkant av ønsker, men er enig i phasers forslag til poser. Har selv kjøpt en Rab ouantum fra Kruse på finn.no og er veldig fornøyd. Den kostet vel ca.1500, ny, men er kjempekvalitet. og varm, liten og lett. Tilsvarende som må bli fra Western mounteneering, Mountain Eouipment eller Sir Joseph koster 4-7000. Husk at oppgitt ekstremtemperatur er overlevelses-temperatur, neppe noe du får sove i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar !

Kan hende jeg må litt opp i pris, ja. Søsteren min fant en pose på 600 gram med komfort-temp på +5 grader, kostet 400,-. Dette var jo selvsagt tilbud, men håpet jeg i alle fall kunne finne tilbud med lignende spesifikasjoner til under tusenlappen. Hvis noen kommer over noe, eller vet om noe mer, så vil linker og tips bli tatt i mot med stor takk! :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.