Gå til innhold
  • Bli medlem

Har DU en erfaring med The North Face Mountain 35 Tent 3-Person 4-Season?


jondanir

Anbefalte innlegg

Har et Coleman Novae X2 som jeg har brukt vår, sommer og høst sammen med kjæresten min et års tid nå. Jeg har også overnattet i det alene og synes det er mer egnet for en person, fremfor to. I denne anledningen har jeg funnet ut at et tremannstelt er et must når vi skal ut på lengere overnattinger 3 av årstidene. Det må i tillegg tåle vinter, da jeg og en kompis er glad i isfiske, noe hun ikke er så glad i. Har sett mye rundt, på egentlig de fleste telt i 3.000,- klassen og har kommet fram til teltet i linken under. Da er spørsmålet mitt; Er det noen som har erfaringer med dette teltet på både sommer, vår, høst og vinter?

http://www.backcountry.com/the-north-face-mountain-35-tent-3-person-4-season?rr=t&cmp_id=&rrType=ClickCP&rrProd=TNF4952

Håper noen har det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi ble forlagt i en modell som var veldig lik under en tur på Aconcagua. Ekspedisjonsteltene til TNF er veldig bra! Jeg har selv et Mountain Hardwear EV3 og TNF sitt telt er utfra min erfaring minst like vindstabilt. God høyde, to innganger og gode løsninger på ventilering. Litt tungvint at man må sette opp innerteltet før ytterteltet, men det gjør det samtidig enklere å fordele vekten av teltet på flere sammenlignet med telt som er sammensydd eller man må kneppe fra hverandre. Vi var tre stykker i et tremannstelt og det gikk greit. med to mann så vil komforten bli bedre og jeg ville nok foretrukket det i lengden. Jeg kan vel ikke si at jeg har prøvd teltet under sommerforhold, men har ligget i det fra noen plussgrader til temmelig kaldt og snøvær i stor høyde. Hvis teltet ellers tilfredsstiller dine krav, kan jeg trygt si at kvaliteten er førsteklasses. Spesielt vindstabiliteten til TNFs telt imponerte meg stort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for svar :) Jeg ser at dette teltet ikke har stormmatter, er et stort minus...

Hiver meg rundt på letingen igjen... Har fått mye god tilbakemelding på Helsport Svalbard, men det er noe med det teltet som ikke tiltrekker meg i det hele tatt... Kan hende det er gul og rødfargen som er helt på tryne... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for svar :) Jeg ser at dette teltet ikke har stormmatter, er et stort minus...

Hiver meg rundt på letingen igjen... Har fått mye god tilbakemelding på Helsport Svalbard, men det er noe med det teltet som ikke tiltrekker meg i det hele tatt... Kan hende det er gul og rødfargen som er helt på tryne... :)

Jeg vil bare slenge meg på anbefalingskoret til Svalbard.

Du får det i grønt også mener jeg...

http://www.helsport.no/no/produkter/TELT/XTREM/Svalbard_3#deta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.