Gå til innhold
  • Bli medlem

Romjulstur i Rondane


Ebeth

Anbefalte innlegg

Noen som har vært i Rondane rundt romjulstider tidligere? Lurer litt på snømengder og istykkelse på rondevatnet. Har gått fra Hjerkinn til Mysuseter tidligere, men det var rundt påsketider, og erfarte da at det var lite snø fra Hjerkinn til Dørålsseter. Denne gangen kunne jeg tenke meg en rundtur (med to overnattinger i telt), i og med at vi kjører. Noen som har noen gode startpunkter fra Østerdalssiden/Atna å foreslå? Og kom gjerne med ruteforslag!! Har forøvrig kun tenkt den klassiske rundturen Bjørnhollia-dørålsseter-rondvassbu-bjørnhollia. Og hvordan er det med rasfare på den ruten? Mente jeg leste et sted at man ikke skulle følge sommerruten gjennom Langglupdalen pga rasfare, men når man ser på kartet, så går jo vinterruten mer eller mindre likt som sommerruten gjennom dalen.....

Et annet alternativ er Hedmarksvidda, men har aldri vært på de kanter, verken sommer eller vinter før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.