Gå til innhold
  • Bli medlem

Åsnes Breidablikk eller Fischer S-Bound?


jlr

Anbefalte innlegg

Leter etter nye jaktski uten stålkanter.

Hadde egentlig bestemt meg for Åsnes Breidablikk, men synes prisen er litt stiv.

Jeg ser at Oslo sportslager selger Fischer S-Bound til halve prisen av Breidablikk.

http://www.oslosportslager.no/produktkategori/jaktski-uten-stalkant-5-6107.aspx

Hva ville dere ha anbefalt meg å gå for?

Og hvor lange ski burde man ha? Er 174.. Begge disse modellene er jo ganske brede, så man er kanskje ikke så avhengig av så lange ski?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lengde blir jo bare smak og behag på disse skiene. De har uansett ikke noe spenn å ta hensyn til.

Lange = bedre bæreevne men vanskeligere å komme frem med i kratt og skog.

Korte = dårligere bæreevne men noe lettere å manøvrere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge er gode ski.

En kompis har Fischer og jeg har Åsnes.

Siden Fischer er smørefri så glir de lit dårlig uansett.

På Breidablikk er det mulig å ta av feller hvis du skal kjøre mye nedover, fra fjell f.eks.

Skal du bruke de i skogen blir jo ikke det den store forskjellen.

Siden Fischer er litt bredere kan du og ha de litt kortere enn Åsnes.

Så det er litt til bruk. skal du bare trampe rundt i skogen på jakt og snirkle deg rundt trær hadde jeg nok tatt Fischer, da er prisforskjell tenkt inn så klart.

Trenger du ski til jakt men som du også kan tenke deg å bruke på fjellturer og slikt hadde jeg tatt Åsnes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.