Gå til innhold
  • Bli medlem

Soveposer til barn


EinarW

Anbefalte innlegg

Hei, lurte på om det var noen som har erfaring med soveposer for barn?

Vet at Ajungilak har noen, men var egentlig tenkt på noe som også kan brukes vinterstid.

Er det noen som vet om produsenter som har slike?

Og er det eventuelt noen som har testet ut soveposene til barn som produseres?

Er det kanskje like godt å bruke vanlige soveposer for voksne?

ew

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har barn på 5 og 3 år, og det er ett lite problem at dem forsvinner lett langt ned i soveposen. Derfor tenkte jeg kanskje på en sovepose til barn, men vil ha en som kan brukes om vinteren å, men frykter nok at jeg da må bruke en stor...

Og så er det jo mengde og vekt på sekken da, med små poser forsvinner jo litt av det problemet.

ew

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Ja når de er så små hadde jeg sikkert satset på barneposer jeg også. Lykke til uansett hva du velger 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du knyter et skjerf eller et tau på den nederste biten av soveposen blir du vel kvitt problemet med at ungene leker spøkelse i løpet av natta.

Jeg kjenner ikke til barneposene fra andre enn Ajungilak, og såvidt jeg husker er det ingen av disse som passer til veldig lave temperaturer.

Bare som et apropos er det dessuten ikke spesielt enkelt å snakke om temperaturgrenser på soveposer for barn. Det er vanskelig nok å definere en komfortgrense for voksenposer fordi komforttemperatur er så individuelt, men for barneposer er det enda værre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er vanskelig å finne ordentlige vintersoveposer til barn. Skal du på snøhuletur eller tilsvarende med temp. rundt null og under hadde jeg tatt en varm voksenpose og snurpet sammen nederst. Ikke for at de ikke skal forsvinne nedi - det syns ihvertfall 7-åringen min er stor stas :?: , men for at det ikke skal bli så mye volum å varme opp.

Hvor store barn er det snakk om? Det finnes noen litt kortere vinterposer til kvinner, som også kan passe til større barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var selv på leting etter en helårs/vinterpose til datteren min for et par år siden. Og etter en del undersøkelser fant jeg for det første ut at de få posene som finnes på markede ikke har noen temperatur annvisning og at de ikke er bra nok for vinterbruk. Grunnen til dette er flere etter min erfaring.

1. Markedet sies å være for lite til å produsere en god vinterpose til en fornuftig pris

2. alle barn er forskjellige og vil merke kulden forskjellig i mye større grad enn voksne.

3. Dette er den egentlige hovedgrunnen! Ingen produsent vill sitte igjenn med ansvaret dersom et barn fryser ihjel i en av deres soveposer mitt på vinteren! kan ikke si annet enn at jeg forstår dem litt i hvert fall!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.