Gå til innhold
  • Bli medlem

Gerber Bear Grylls Ultimate Knife


OutInTheWild

Anbefalte innlegg

Annonse
Jeg får kanskje Gerber Bear Grylls Ultimate Knife te Jul! Gleder meg som en unge

http://outinthewild.blogg.no/1323535234_gerber_bear_grylls_ul.html <-- Video av Bear grylls som snakker om kniven!

Skjønner du er spent! Tipper du er ute i skauen allerede 1. juledag og gjør deg både nytte og erfaringer av gaven. Og, du kommer vel til å veie alle gaver med både hånd og øye for å gjette på om den inneholder dette ønsket...

Får håpe du faktisk får den, ellers aner jeg en viss skuffelse :cry:

God jul out in the wild, "OutInTheWild"!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner du er spent! Tipper du er ute i skauen allerede 1. juledag og gjør deg både nytte og erfaringer av gaven. Og, du kommer vel til å veie alle gaver med både hånd og øye for å gjette på om den inneholder dette ønsket...

Får håpe du faktisk får den, ellers aner jeg en viss skuffelse :cry:

God jul out in the wild, "OutInTheWild"!

:)

Jeg skjæm nok te å springe ut allerede på julaften vettu bare for å prøve kniven!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var og mit ankepunkt til brodern så derfor jeg ga han link på Big Rock istedet.

Hvis egg primært er slipt på en side og bladet da er flatere på baksiden så skal det gå med vanlig bryne å slipe opp hele eggen.

Siden jeg skal gi den bort har jeg naturlig nok ikke åpnet pakka og sett på detaljer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig synes jeg serrert egg er suverent!

Men hva jeg gjør når Gerber Prodigy`n min blir sløv der, det har jeg ikke tenkt ut enda..

Angående Bear Grylls-kniven, pass på at du ikke får den helt første utgaven (lite trolig). Der var piggen bak(Knuser`n) direkte festet i plastikken, så dersom man slo relativt hardt, så sprakk hele grepet...

Dette ble fikset fra utgave 2 og utover.. Ellers skal ikke den være dum :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg så filmen med presentasjon av kniven var min første tanke "Dykkerkniv". De fleste dykkerkniver har nesten samme funksjonene som denne, bortsett fra at de ofte er noe større og tyngre.

Personlig er jeg tilhenger av enkle norske kniver, men jeg må nok innrømme at den så ganske kjekk ut.

"Serrert" egg er bra hvis man skal kutte tauverk, og ofte kan slik egg kvesses ved å bruke et bryne på den ene siden, baksiden. Ellers finnes det runde filer som kan egne seg til dette hvis den blir ekstra sløv.

Jeg innrømmer det. Jeg er litt fasinert av slike "fancy dippedutter" og har allerede sjekket prisen. Fra under 300,- på Amazon.com til ca. 800,- på en dansk nettside.

Her er det visst penger å spare hvis man gidder å shoppe litt rundt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er ikke ulik Gerber LMF II og Prodigy.

Alle er vel slipt slik at det er en bra vinkel på egg på "forsiden" og så er den flatere på "baksiden".

Det gjør at man skal kunne slipe serratering og ved å slipe på "baksiden". Om det blir sylkvass av det er jeg ikke sikker på men det gir hvertfall en mulighet

for å slipe kniv når man er på tur. Bryne sitter jo fast i slira. Når jeg tenker på det så er det ytterst sjelden jeg har med noe slipeutstyr på tur selv.

Brodern får den som sagt til jul, får jeg se hvordan den fungerer i praksis før jeg evt vurderer en selv. I utgangspunktet heller jeg nok mer selv mot modeel uten serratert egg.

Liker at serratert egg er oppå kniven, ikke på selve eggen. Slik som f.eks Kershaw Rougneck som jeg har http://knifearmchair.weloveshopping.com/store/product/view/%3C_%E0%B8%82%E0%B8%AD%E0%B8%87%E0%B8%AB%E0%B8%A1%E0%B8%94_%3E_Kershaw_Roughneck_5.5_AUS6A_Blade_Co_polymer_Handle-11586376-th.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.