Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalinger feltseng


Curver1

Anbefalte innlegg

Hei! Min første post på forumet deres :D

Jeg er en aktiv speider, har derfor tenkt til å kjøpe meg en feltseng for å unne meg litt luksus oppi fra bakken.

Denne skal bare brukes på korte gåturer. Fra mil og oppover er det uaktuelt.

Har tittet litt rundt, har funnet fram til denne som kanskje et lovende alternativ.

http://www.equipnorshop.no/productDetails.aspx?pId=1717&cId=47

Den eneste jeg så som XXL hadde, hadde en kompis av meg, den røk på første turen.

Gsport vet jeg ikke noe om, så at de hadde 2 stykker.

Prisen ligger på cirka 500, kan gå over vis det er utrolig bra kvalitet osv.

Kjøpes helst i butikk, i Østfold. Equipnor holder til i ski, og kan få en kompis av meg til å kjøpe det for meg.

Vekt har noe å si, ikke alt for mye, men noe :)

Er ca 170 cm høy og veier 70 kg

Takk på forhånd.

Curver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Velkommen til FF!

Husker befalet jeg var underlagt i forsvaret, hadde feltsenger. Ellers har jeg aldrig sett noen bruke det.

Tror noe av fordelene med feltseng er at man har et sted å sitte.

Du skulle vel ikke ihvertfall vurdere oppblåsbart underlag? Eller kanskje begge deler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk :D

Fordelen som jeg ser med det er at du kan sitte der, du må være litt forsiktig og ikke sitte på kanten har jeg lest, da ryker den fort. Og at den holder meg over gjerne en gjørmete bakke.

Forrige tur jeg var på fikk jeg nokk. En så fin temtur madrass som jeg lo på da skal du lete lenge etter! Det vil si gjørme etter gjørme etter gjørme med masse klumper osv i.

Vi måtte selvfølgelig ligge akuratt der :P

Pleier ikke å være sånn da, kan som oftest velge hvor du vil du skal sove.

Har et ganske så ålreit liggeunderlag fra xxl som kosta 500 en gang i tiden. Dette er ikke luft.

Tror at equiptnor leverer til forsvaret :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

feltseng er fint det,sov 1 år på det selv i afghanistan utrolig godt og sove på,sover som en stein.

var samme som vist på miltrad,men feltseng er ikke noe man bruker hvis man skal ut og gå på tur spør du meg,det hører hjemme hvis man kjører bil (som i forsvaret) og skal ligge på en plass over lang tid,den er rimlig tung (5kg som det står) ut fra hva jeg husker så blir den ikke spesielt liten eller,så eneste plassen jeg ser får meg du får bruk får den er på "festival/camping" hvor man tar buss/tog/bil og går noen hundre meter og setter opp teltet (og da må du ha rimlig stort telt da det tar mye plass) så jeg ville vurdert veldig behovet før man kjøper det her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planen min var egentlig å bare ha den på korte turer der du må gå 100 meter for å komme fram til et sted. Er faktisk ofte på sånne turer, noen ganger litt kjedelig da. Men da sover man iallefall godt :) Har nok plass til det i lavoen/teltet

Prøver å se litt på konstruksjonen til de forskjellige. Equipnor, miltrad og magsinet. De ser helt prikk like ut, eneste forskjellen som jeg kan se er fargen på stoffet. Skulle gjerne ha vist vekta på den fra equipnor, kanskje ta å ringe dem da jeg ikke fant noen epost adresse.

Equipnor 595 ,- ingen frakt.

Miltrad 759,- 125 i frakt

Friluftmagasinet 449,- ca 120 i frakt. Fant ingen eksakte tall

Noen som vet den største forskjellen mellom dem? Ser at svingen skriver at miltrad sin er bra, bare synes den er litt dyr iforhold til dem andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min enester erfaring: Kjøp en uten stang i endene! Om du er litt lang stanger du huet i endene og det er ikke godt.

I sommer sov jeg en måned på en som lignet denne:

p1291905289_9641.jpg

Med et liggeunderlag oppå var det helt OK.

Min knakk i hodeenden, som igjen resulterte til at kroppen gikk ned på stengene under. Vil heller anbefale den trådstarter ønsker, men vet at du kan få denne til ca 400,- (XXL)

http://www.xxl.no/villmarksliv/turutstyr/diverse-turutstyr/feltseng-1059937

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det en type. Aner ikke hvordan den er. http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=22170970

Ellers har det vært annonsert på finn.no ei feltseng som er kombinert feltseng/telt.Nesten som en combicamp men uten hjul :wink: Finner den ikke igjen men den er sikkert der ute ett sted.

Edit jeg fant jeg fant sa Askeladden. http://store.kamprite.com/catalog/

http://www.kamprite.no/pages/products/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feltsengen på XXL er bra den, min er brukt mye uten problemer. Jeg veier ca 75 kilo... En kompis av meg er på sin tredje eller fjerde, han veier ca 100.. Kan være noe der..

Ellers er vel tipset/rådet vi kom frem til, å ikke sette/legge seg med kneet først, da ryker den raskt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Phaser: Frista veldig med den på finn, den så god ut, men sprekker budsjettet mitt en del så... Teltet var også en god ide, men som sagt så skal jeg ikke ha den med på "gå-turer".

Chrissern: Jepp tipper han som jeg kjenner som hadde en sånn en veier kanskje 90 kg? Liker det ikke helt at de plutselig ryker veldig fort for noen...

Jaja takk for alle tips! Valget faller nok på Equipnor sin. Kan komme tilbake med tilbakemelding vis jeg husker på det. Det kommer nok til å ta sin tid da jeg ikke er så ofte på tur der jeg har behov for den.

Takk :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg er lei av å reparere knekte bein på den jeg har som ligner veldig på denne (knekte bein har skjedd både på grunn av høy brukervekt, uvøren sitting og ujevn bakke) og har lyst til å prøve en slik en på lavvuturer: JRC Defender Luxus Aluminium Bedchair. Jeg må bare finne ut om det er et akseptabelt pakk-volum på den og skrape sammen noen kroner.

-Frikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.