Gå til innhold
  • Bli medlem

DETTE MÅ JEG GJØRE FØR JEG DØR


Tom42

Anbefalte innlegg

Annonse

Først kan du jo svare på disse spørsmålene:

Hvem skriver du for?

Hva skal du skrive om/Hva skal du legge ut på siden?

Hvor ofte vil du oppdatere siden?

Om det er en enkel blogg på gratis tjeneste kan du jo bare gå til wordpress.com eller blogger.com, opprette konto og prøve deg frem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først kan du jo svare på disse spørsmålene:

Hvem skriver du for?

Hva skal du skrive om/Hva skal du legge ut på siden?

Hvor ofte vil du oppdatere siden?

Om det er en enkel blogg på gratis tjeneste kan du jo bare gå til wordpress.com eller blogger.com, opprette konto og prøve deg frem.

Jeg har lyst til å opprette en friluftsside. I første omgang hadde jeg tenkt å ta jobben med å lage en systemsatisk tipsside/database med kryssreferanser. Skrive om forberedelser - nødvendig utstyr - pakking av sekk osv. -

Det ser ut som om mange er i beit for gode råd, om jeg leser forumet rett.

Jeg har mange selv, men det som ikke er av mitt eget vil jeg lage en henvisning til.

Du skriver at det er et nettsted som ordner dette gratis, men de gjør vel ikke det for å være snille og gode. Vil de fylle siden med reklame?

Siden vil bli jevnlig oppdatert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke alene om å gå med slike tanker: https://www.fjellforum.no/index.php?app=forums&module=forums&controller=topic&id=11305&highlight=. I 2008 så jeg etter en slik side og endte opp med å lage den selv: www.friluftsnett.net :D Nå er vi oppe i 76 artikler på norsk og svensk om alt fra hvordan man lager bål til tips om hvilket telt man skal kjøpe, hvordan man syr skallvotter og tester av utstyret vi bruker. Jeg er ganske kresen på hvordan siden skal se ut og fungere og endte opp med å kode alt fra bunnen av. Man får sikkert til det samme med Wordpress, Joomla eller tilsvarende løsninger (som generer underliggende koding automatisk), men jeg syns det var mer oversiktlig å lære koding enn å finne ut hvordan jeg skulle tilpasse slike løsninger. Om du vil kode fra bunnen av har jeg skrevet litt om det på www.lag-en-hjemmeside.com, helt fra hva et webhotell er og hvordan man skaffer seg det, til php og databaser. Etter egne erfaringer med hvor vanskelig det kan virke å komme i gang med å lage en hjemmeside har jeg prøvd å skrive så detaljert og enkelt som mulig og artiklene er rettet mot sider som Friluftsnett som først og fremst inneholder artikler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Erin. Takk for ditt innlegg. Det kan se ut som om jeg ønsker å finne opp kruttet på nytt. Og kaster bort en masse energi.

I stedet burde vi heller, om det er ønskelig, samarbeide,

Jeg tror at jeg herved legger ned min ønske og heller glede meg over ditt prosjekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Erin. Takk for ditt innlegg. Det kan se ut som om jeg ønsker å finne opp kruttet på nytt. Og kaster bort en masse energi.

I stedet burde vi heller, om det er ønskelig, samarbeide,

Jeg tror at jeg herved legger ned min ønske og heller glede meg over ditt prosjekt.

Hva med litt mer personlig vri og ikke så ambisiøst? En blogg kanskje, der du forteller om turene dine, planlegging av turer, opplevelser og andre ting som har med friluftsinteressen din å gjøre.

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Erin. Takk for ditt innlegg. Det kan se ut som om jeg ønsker å finne opp kruttet på nytt. Og kaster bort en masse energi.

I stedet burde vi heller, om det er ønskelig, samarbeide,

Jeg tror at jeg herved legger ned min ønske og heller glede meg over ditt prosjekt.

Det var ikke meningen å drepe lysten din :D Som vi skriver på Friluftsnett er friluftstips veldig personlig, så du har sikkert en annen vinkel på dette enn det vi har. Og så kan du jo gjøre som Bjarnehs skriver og lage en annen vri på det, for eksempel en personlig blogg. Blogger er mye lettere å sette opp med feks Wordpress og lettere å oppdatere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.