Gå til innhold
  • Bli medlem

Hva har dere under Skallbuksen ?


baron

Anbefalte innlegg

Har nett handla ny arcteryx skallbukse. Kjøpte str m då eg syns L var for stor. Eg er 185 og ca 88 kg pleier bruke L men kanskje desse er større i str,.....

Eg har aldri hatt skallbukse før og lure derfor på om eg har kjøpt for liten. eg har grei plass med ein longs og to, Men kva er vanleg at folk har under skallbuksene ??

Eg trenker kanskje at ei ull longs er nok i skibakke eller skitur ?? men det blir kanskje for kaldt ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Netting holder, aclima sin ull holder i massevis når jeg er i aktivitet, blir det styggkaldt og jeg kjører ski/heis så blir det kanskje netting med en vanlig ull stilongs utenpå. Vet de som fryser lettere gjerne bruker en tynn fleacebukse mellom stilongs og bukse. Den bør være så romslig rundt livet at du får nytte av pipeeffekten ved skitur..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Netting holder, aclima sin ull holder i massevis når jeg er i aktivitet, blir det styggkaldt og jeg kjører ski/heis så blir det kanskje netting med en vanlig ull stilongs utenpå. Vet de som fryser lettere gjerne bruker en tynn fleacebukse mellom stilongs og bukse. Den bør være så romslig rundt livet at du får nytte av pipeeffekten ved skitur..

Jeg også. Funker som juling. En har den i ull, men jeg har også en i kunstfiber fra fårsen. Den er bedre egnet i "varmere" vær, mao tidligjakta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går alltid commando, sommer som vinter!

Evt. Aclima netting ull under vandring og helly hansen thermo ull longs eller lignende når jeg er i ro..

Enig med SuperTed, minst mulig under skallbuksa, eventuelt en tynn og KORT ullstillongs hvis det er mange kuldegrader og vind. Hater å svette på leggene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke så kaldt, og jeg skal være i aktivitet så blir det super undertøy. Litt kaldere, så blir det ullstilongs. Er det veldig kaldt, og jeg skal være en del i ro, på blir det ullstilongs og en sånn billig blå fiberpels buske fra wenaas, HH, eller annen leverandør av arbeids klær :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du valget mellom ull-nett og Brynje sin "Meraklon : Polypropylene fibre". Er ikke helt sikker på hva Aclima bruker, men kan anbefale Brynje sin, nå som jeg selv fordamper skikkerlig mye, og har det likevell bra med det.

Noen her som har gått fra Aclima til Brynje eller motsatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har både nettingsuperundertøyet til Brynje og Aclima. Begge er supre og utrolig slitesterke (kastet Brynjebuksen etter nær 25 års bruk). Merker ingen forskjell mellom Brynje og Aclima. Netting er helt klart min favoritt for superundertøy.

Synes også Aclima ullnetting er det mest det mest anvendlige ullundertøyet hvis man er i bevegelse (jevnført med Ullvang, Smartwool og Icebreaker). Ser at Brynje skal begynne å produsere ullnett igjen. Sikkert fordi så mange skryter av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva man har under kommer jo an på aktivitetsnivå og temperatur...

Under vinterbuksa mi bruker jeg syntetisk netting når det er høy aktivitet og ikke så kaldt.

Evt Ull netting... Ullfrotte om det er litt kaldere...

Og når det er skikkelig kaldt bruker jeg også en fluffy Polarguard Delta isolert mellombukse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.