Gå til innhold
  • Bli medlem

Dyraheio LVO/Krossvatn-området i Ryfylkeheiene


Bjarne H.S.

Anbefalte innlegg

Dette virker som et spennende område for en fisketur/fjelltur til sommeren. August er tanken min en ukes tid. Jeg antar noen her på FF kanskje har vært i området og kanskje også fisket i noen vann der?

Er det noen av dere som vil gi meg litt info om fisk og føre i vannene/vassdragene rundt Krossvatn og hytta der. Er det sjans for god middagsfisk? Fine teltplasser kanskje? Hvordan er det å kjøre fram til Skreivassdammen? Hvor lang tid å gå inn til hytta ved Krossvatn? Fiskekort er å få kjøpt på inatur.no ser jeg.

Takknemlig for all info :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Bjarne..

jeg har vært mye inne med Krossvann og rundt disse plassene. Og det er veldig fin fisk i Krossvann, i sommer var det ein som fikk fisk på 1.7 rett nedføre hytten. Det er også fine fisk i så si alle vanna rundt i dette området,så det er bare til å ta stangen med seg å prøve flere plasser.Jek skal selv inn til sommeren og ha noen dager der med fiskestangen :-)

Du kan kjøre heilt inn til demningen trur det heiter Oddavassdemningen,litt usikker.der fra bruker eg 1 time og 15 min inn til Krossvann men trur folk regner 2 timer inn,det er lett terreng å gå inn iallefall..

Det ligger et vann bak Nøvlenuten mot Snønuten som det vist skal gå meget stor fisk i,husker ikje hva vannet heiter men det kan eg finne ut seinere til deg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Du kan som sagt kjøre helt inn til Skreivassdammen, veien er ikkje av super standard, men ingen problem å kjøre inn med vanlig personbil. Fra Skreivassdammen til Krossvatn har du god tid viss du regner to timer.

Utløpet til Pøylånå ligg bare ca 2 km fra parkering. Langs ånå er det fleire fine teltplasser, og fin Canadisk bekkerøye å få til middag, får mykje småtteri, men dei større fins og :) Så du kan jo starte opp her, så dreie mot Krossvatn etterkvart.

Ellers har eg bedrevet mest jakt, og lite fiske i området. Men det er fisk i dei aller fleste vatn. Krossvatn har som sagt fin fisk. Er også veldig fint inn Leirdalen og ved Steinkilehytta. Mange vatn i området der.

Lenger "ned" mot Stranddalen finnes det også fleire vatn med fin fisk, og fine teltplasser. Kan sende deg litt fleire detaljer på mail :)

Veldig fint området som er verdt eit besøk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.