Gå til innhold
  • Bli medlem

Forhold, Gaustatoppen


Einar79

Anbefalte innlegg

Annonse

Sitter selv akkurat å ser på forholdene på senorge.no ettersom jeg har planlagt en tur opp på lørdag.

senorge.no antyder 0-25 cm med 25-50 cm på toppen

Er meldt nedbør resten av uken og i helgen, men virker til at de har nedjustert ganske kraftig på yr.no fra tidligere i uken, søndag står for det store snøfallet nå

Eller så så jeg at senorge.no oppga at det var bart med litt snø på toppen tidligere i uka.

Skulle gjerne hatt info selv fra noen som har vært i området.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Gaustatoppen i dag, 29.4: Det kom masse snø forrige uke og vi opplevde Gaustatoppen på sitt beste. Masse folk frodi heisen var åpen. Det gikk an å gå med ski på beina helt til toppvarden. Kjørte renna nr 7(?) direkte fra hovedtoppen. Alle rennene har blitt kjørt siden siste snøfall og kjøreforholdene var gode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei. Til helgen satser jeg på å komme meg opp på toppen. Men jeg har lyst til å ligge over i telt fra lørdag til søndag. Noen som har forslag til gode teltplasser? Disse små vannene jeg ser på ca 1492 moh, er det drikkbart? Planen er å kjøre opp til Stavsro og gå opp på lørdag og kose seg i telt fra lørdag til søndag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Til helgen satser jeg på å komme meg opp på toppen. Men jeg har lyst til å ligge over i telt fra lørdag til søndag. Noen som har forslag til gode teltplasser? Disse små vannene jeg ser på ca 1492 moh, er det drikkbart? Planen er å kjøre opp til Stavsro og gå opp på lørdag og kose seg i telt fra lørdag til søndag...

Eneste plassen på toppen jeg kan tenke meg er betongplata oppe ved antennen. Denne er dog noe vindutsatt

Dersom det er igjen snø er det jo mye enklere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.