Gå til innhold
  • Bli medlem

svidd hul i innereretelte (5cm i diameter norheim TY extrem3) (løst)


svingen

Anbefalte innlegg

Hei!

var på tur med sønnen min i helga og ble litt kalt så tenkte og fyre opp med gass laterne,det gikk fint helt til jeg var lit uforsiktig og klarte og komme borti innerdukenen,dvs når jeg skulle sette den fra meg når det var varmt nok i telte til og skifte blei på han...ble litt mye stress og jeg klarte da og komme borti....

SÅ nå har jeg et lit kjipt hul får og si det slik,noen som har noen tips får og ordne det best mulig? siden det er en "billig" telt fra norheim har jeg sendt mail til gmax og spurt hvor mye dem skal ha får en ny en,men det er vel kansje mulig og ordne det her mere eligant enn ducktape? er den typen her http://www.gmax.no/produkt/712697(BC_7)/norheim-fjelltelt-ty-3/ (bare det veier 2.5kg og er vinter telt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Like greit å lime på en stoff bit. Bruk tekstillim, Lim på begge flater og la tørke litt før man presser sammen. Brett gjerne inn kantene på lappen slik at denne ikke fliser seg opp. Finnes også selvklebende lapper å få tak i. Eller kanskje noe å stryke på.

norheim TY extrem3 som selges nå veier mye mere enn 2,5kg. Men det er ett hybrid tunnel/kuppel telt. Ligner litt på Helsport svalbard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk får tipset Kristian,jeg har tenkt det selv men mener (ikke sikkert) att det ikke følgte med noe ekstra utstyr på det teltet her,måtte kjøpe teltpose til det og (kostet vel 399) så var ikke med mye ekstra her,får ta en tur i morgen i oslo sentrum (jobber i sentrum) skulle tro det var mulig og oppdrive litt slikt får så og limme på litt stoff på det her :wink:

Har egetlig lyst på nytt vintertelt og (Kuppeltelt) men tror ikke det blir "godkjent" av min bedre halvdel det ble veldig trangt med så lavt under taket (1meter) når man skal gjøre flere ting inne i teltet (sønn på 2.5 år) teltet fungere veldig bra i sommer når man bare sov der men på vintertid var det trangt,men skal vel litt mere til får og kjøpe nytt telt enn lite hul i inerteltet 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det samme skjedde med meg. Brant et hull i myggnettingen på mitt telt, og vips, så fikk jeg en grunn til å kjøpe et sommertelt som veier mindre. 8)

I mitt vintertelt, så er høyden inni på 105cm. Dette fungerer bra selv med tørkeloft. Er 187 høy og kanksje litt lang i bena.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har egetlig lyst på nallo-4GT,da dama ga rimlig klar beskjed om att neste år ville hun gjene ha litt større plass,hun mener att får att det skal være kvalifisert til og sove 3 stk i det (jeg og dama og sønne) må det være plass til 3 liggeundelag (52cm per stk) og når det ikke er det så er det på tide med nytt telt så norheim teltet mitt er ikke godt nok til neste somme tur 8),hun kommer ikke til og være med på turer om vinteren så som vinteretelt til meg og sønnen min ville det vært veldig fint,dvs good plass,men kunne kansje tenkt meg et kuppel til vinteren,litt mere plass i høyden men om et par år så fungere det sikkert veldig fint med tunnel telt og så kanskje greit og bare la han bli vant til att det er lavt under taket. Eneste som virker litt rart med det Nallo telt er att det ikke er stormater,hvilket telt har du Kristian og har du hatt med barn på tur?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har enda ikke hatt med barn på tur. Teltet jeg bruker til vinterbruk er et Exped Venus II extreme . Til sommerbruk bruker jeg Exped Vela I extreme.

Har sovet to stykk i vinterteltet kun på sommerstid, siden jeg bruker mye plass på vinteren. Har aldrig fått bruk for stormmatter heller, bare graver sne oppå. Høyden er såppas at jeg med lue eller dunjakkehette kan sitte på rumpa uten å dulte til tørkeloftet.

Når det gjelder liggeplass, er det mye å gå på, både langs og på tvers. 125cm x 220cm, "Fordelt på to personer såklart".

Er ikke helt sikker på hva slags firemannstelt exped produserer, "har aldrig sett et", men jeg er såppas fornøyd med merket at jeg holder meg til det. Føler at teltmerker er blitt litt som bilmerker. Som oftest liten forskjell og samme pris. Eneste er vell pris tilsvarer kvalitet? Er ikke helt sikker. 8)

Kan uansett anbefale to innganger. Enten om man er to personer, eller man har pulken i den ene og utgang i den andre. Er også kjekt om glidelåsen ødelegges.

Edit- Exped har et firemannstelt som heter Pegasus, veier 6,2 kilo, 135cm sittehøyde, 230x170cm gulv, stormmatter og to innganger. Kanskje et alternativ. :wink:

Og nei, jeg jobber ikke for Exped, bare liker merket. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du trenger plass så er det ikke dumt å kikke på http://www.holmeslet.no/

Explorer har god plass til 4 og kan fåes med 1 eller 2 fortelt. 6,7kg eller 7,8kg Og det beste av alt. Ståhøyde 190cm 8)

Om du går for Riverside så er det 6,3kg og 180cm høyde

Kvaliteten på holmeslet sine produkter skal det ikke være noe å si på. Ser ut som de har overlatt salget til www.amfibi.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du trenger plass så er det ikke dumt å kikke på http://www.holmeslet.no/

Explorer har god plass til 4 og kan fåes med 1 eller 2 fortelt. 6,7kg eller 7,8kg Og det beste av alt. Ståhøyde 190cm :)

Om du går for Riverside så er det 6,3kg og 180cm høyde

Kvaliteten på holmeslet sine produkter skal det ikke være noe å si på. Ser ut som de har overlatt salget til www.amfibi.no

+1

Har selv Holmeslet Explorer, bruker det hovedsakelig bare på vinterturer da jeg ikke så ofte har behov for all plassen på de fleste turene. Men det å kunne stå oppreist å kle av og på seg er utrolig digg, opplever faktisk ståhøyden i telte til å være mer enn de oppgitte 190cm, da jeg er over 190cm selv og tar ikke i toppen av teltet når jeg står i midten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan er det med lavvu og vintertid da? vil man klare og holde det varmt med bare en primus (si i 15- med en omifuel med 3000wat) ser jo veldig fin ut den her http://www.sportsdeal.no/index.php?main_page=product_info&cPath=10355_10372_10584_10373&products_id=5914 (og ikke minst prisen) :) og veier jo ikke alverden.

ikke enkelt valg det her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var innom g-sport (hvor jeg kjøpte teltet) og her var det ikke mye hjelp og få hadde ingen ting og fikset teltet med og eller ikke mulighet til og selge kun fortelt.

fikk svar fra g-sport mail som jeg ikke syns imponert noe mere....

"

Hei,

Vi har dessverre ikke løse innertelt for salg.

Vi får tilbakemelding på at du kan prøve å sy inn en lapp av et stoff, som

er så likt duken i innerteltet som mulig. Om det ikke blir 100% kan det

likevel være bra nok + billigere enn å kjøpe nytt.

Lykke til og ha en fortsatt fin dag.

Med vennlig hilsen

"navn på kunde behandler"

Kundeservice

gmax.no

gikk så innom xxl og der var det folk som hadde gjort det her før....dem bare ga den her til meg og sa det her ordner det nok helt fint http://www.xxl.no/villmarksliv/telt-lavvu/tilbehoer-telt/tear-aid-repari-kit-type-b-1031512?searchWord=tear+aid

Har akuratt satt den på og fungerte utrolig bra,eneste er att man skal være veldig forsiktig med det her,siden det var hul i teltet og jeg gjorde jobben på gulvet la jeg et ark under slik att den klistret seg i arket og ikke gulvet,bruke vel 10 min på og få det arket satt utrolig hard fast.Gjorde så samme jobb på andre siden og jeg tviler ikke på att det her tett og funger veldig bra.

Skal kjøpe en til og bruke på sykkelhengere min (Croozer Sykkelhenger KID2) som jeg klarte og få et lite rift plastikken så han som satt i (sønnen min på da 2 år) den iriterte seg rimlig kraftig over att det var 10 cm lang duckteip hvor han skulle se ut

så XXl imponerte meg stort her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var super-G storgata (oslo sentrum http://www.gulesider.no/firma/super-g-storgata:p10002522545) jeg spurte bare 1 person så mulig jeg var uheldig med han jeg spurte :)

Tror nok det, Storgata er vel en av de større butikkene til G-sport, hvertfall når det gjelder friluft.

Unsett, tear-aid er noe som alltid ligger med i sekken på tur. Helt genialt produkt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.