Gå til innhold
  • Bli medlem

Dårlig grep på Crispi Skarven


Autoper

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte meg et par Crispi Skarven for ca en måned siden. La umiddelbart merke til at de var voldsomt glatte på fuktig/vått berg.

Siden jeg etterhvert har gått ut en god haug med fjellsko av diverse merker er jeg vandt med at nye sko kan være litt glatte de første turene, disse blir ikke bedre.

Min siste tur var de så glatte at de var direkte livsfarlige å gå på, hadde hatt bedre grep med rulleskøyter. Det hører med at ruten jeg gikk sist gang pleier jeg å gå 2-4 ganger i uken, så jeg kjenner underlaget veldig godt.

Noen lignende erfaringer? Råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Jeg kjøpte meg et par Crispi Skarven for ca en måned siden. La umiddelbart merke til at de var voldsomt glatte på fuktig/vått berg.

Siden jeg etterhvert har gått ut en god haug med fjellsko av diverse merker er jeg vandt med at nye sko kan være litt glatte de første turene, disse blir ikke bedre.

Min siste tur var de så glatte at de var direkte livsfarlige å gå på, hadde hatt bedre grep med rulleskøyter. Det hører med at ruten jeg gikk sist gang pleier jeg å gå 2-4 ganger i uken, så jeg kjenner underlaget veldig godt.

Noen lignende erfaringer? Råd?

Prøv å dra litt med sandpapir under skoene. Hvis ikke ville jeg gått tilbake til butikkem med skoene, og byttet til en annen modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte meg et par Crispi Skarven for ca en måned siden. La umiddelbart merke til at de var voldsomt glatte på fuktig/vått berg.

Siden jeg etterhvert har gått ut en god haug med fjellsko av diverse merker er jeg vandt med at nye sko kan være litt glatte de første turene, disse blir ikke bedre.

Min siste tur var de så glatte at de var direkte livsfarlige å gå på, hadde hatt bedre grep med rulleskøyter. Det hører med at ruten jeg gikk sist gang pleier jeg å gå 2-4 ganger i uken, så jeg kjenner underlaget veldig godt.

Noen lignende erfaringer? Råd?

Jeg hadde den første turen med Crispi Skarven i helga. Glatte som ......., om du syntes vått fjell var glatt, så skulle du ha forsøkt glatte planker.

Det var Bambi på isen.

Jeg var i Sandnes på fredag, og prøvde et par Skarven. Jeg har dårlig erfaring med Crispe når det gjelder gnagsår. Den skal han ha - det var ikke antydning til gnagsår.

Men han hevdet også at de ville være blandt de beste på vått fjell. Jeg kjøpte et par.

Nok et par sko som kun kan brukes på tørt fjell, men hvem pokker har da bruk for Gore-Tex?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres kjent ut det der med Bambi jah... Hos meg har det vært armer og ben i alle retninger den siste måneden. Nå sitter jeg trygt hjemme med vondt i ryggen og vondt i et kne :D

Tror Gore-tex'en er der slik at en kan puste om en ramler med hodet først oppi en sko...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt det same problemet med Alfa Bever og Bever Pro. Dette var skuffande ettersom fyrstegenerasjon Bever Pro var heilt kanon i blautt steinterreng. Men dette er eit Vibram-problem så då gjeld det kanskje over heile fjøla?

Jeg har Alfa Bever Grip+, med Vibram-såle. Samboer har Alfa Walk Queen Grip+.

Vi kan gå på glatteog bratte fjell/berg/svaberg uten problemer, så jeg tror ikke dette er et Vibram-problem...

Det kan selvfølgelig hende at det finns produksjons-serier av sålen som ikke har gått som det skulle/endring av sammensetningen?

Jeg har en hypotese:

Kan det hende at de som sliter med feste på nye sko - ikke går like løst og ledig på disse, som de ellers ville gjort på sko som de kjenner godt

Bare en tanke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et par LaSportiva Val Di Fiemme og sliter med det samme.

Veldig glatt på våt stein og utrolig glatt på vått treverk.

Er ellers kjempefornøyd og har hadt dem over 2 år.

Vurderer å få lagt på en ny slitesåle med bedre grep, heldigvis finnes det fortsatt skomakere som gjør slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er med på tanken om at en ikke går likt på nye sko, men i mitt tilfelle møtte jeg den største hindringen når jeg skulle gå opp ett slakkt, jevnt og rent berg. Jeg kom rett og slett ikke opp...

Dette samme berget har jeg gått opp sikkert mer enn 200 ganger, da det er del av mine faste ukentlige turer. Har aldri før hatt problemer der, og har brukt mange forkjellige merker samt dårlige joggesko for asfalt.

Jeg begynner å lure på om Vibram har hatt et uhell med gummiblandingen i en batch med såler. Når jeg drar fingeren over knastene føles de veldig glatte, som om det er et tynt lag med fett/olje der, selv der de er slitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynner å lure på om Vibram har hatt et uhell med gummiblandingen i en batch med såler. Når jeg drar fingeren over knastene føles de veldig glatte, som om det er et tynt lag med fett/olje der, selv der de er slitt.

Ikke samme problem som deg men tenkte jeg skulle nevne det likevel: Jeg kjøpte nye Crispi Skarven i mai i fjor og etter bare noen dagers bruk i fjellet brakk den ene sålen og begge sålene så ut som de var brukt i flere år. Jeg tok støvlene tilbake til XXL og fikk nye. Konklusjonen der var at gummiblandingen var dårlig. Det nye paret jeg fikk er mye bedre men nå etter litt over et år er mange av knottene under slitt/ramlet av og sålene ser godt brukte ut. De ser faktisk mere slitt ut enn mine 20+ år gamle Crispi Besseggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo være litt dårligere blandinger i såle som dukker opp innimellom.

Har ikke Crispi nå selv men Viking. Merker klart bedre feste på de enn på f.eks noen terreng joggesko jeg har.

Sålen på joggeskoene føles hardere.

Får jeg kjøpte tittet jeg litt på forskjellige typer sko og merket at en del hadde enten litt pastfeeling eller oljefeeling når man tok på de.

Er jo mange merker som bruker Vibram såler så mulig det dukker opp flere med dårlig grep.

Gammelt og vått treverk er uansett glatt. Blir noe algeaktiv eller noe som vokser på de. ikke så lett å se men det blir nesten som en såpehinne når de blir våte.

Merker det på stisykling. Ikke så ille å sykle på ganske ferske plankebruer men å sykle på litt eldre er omtrent som å sykle på is når de er våte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom det er Vibram som produserer sålen så er det nok der problemet ligg for mine sko. Det einaste fottyet eg har per i dag som verkeleg heng på blaut stein er mine Muck Boot-gummistøvlar.

Samd med borgern om at det nok truleg er ulik gummiblanding innimellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg var på vintermesse hos Hetland sport i Sandnes fredag. Snakket med Crispi sin utsendte og fortalte litt om min erfaringer med Skarven. Tre par til nå. Både mannen på Crispi sin stand og seniorbetjeningen i butikken fortalte at det hadde vært feilblandinger i sålematerialet. Dette har gjort at skoene blir opplevd som glatte og/eller de slites unormalt raskt. Det siste har vært min erfaring. Fra begge hold fikk jeg klar beskjed om at dette var reklamasjonsberettiget. Jeg kjøpte mitt fjerde par av Skarven under messen. Betjeningen i butikken var klar; kom igjen med skoen hvis jeg opplever skoen som glatt. Burde vel gjelde andre også.

Mvh

Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier også at det nye paret du fikk ser ut som de er 20 år etter å brukt de ett år.

Men de er ikke lenger glatte og derfor ikke noe å mase mer for?

Tenker ettersom du sier de er godt nedslitte.

Ja jeg har vurdert å bytte dette paret også men har ikke gjort det enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har dessverre samme erfaringer som deg med mine Skarven som jeg kjøpte i sommer i år. Utrolig skuffende utfra div. tester og godord på forhånd. Som deg er jeg kjempefornøyd med støvel ellers - men hjelper akk så lite her på vårt våte vestland :D Fint om du informer om resultat fra Crispi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.