Gå til innhold
  • Bli medlem

Savner noen denne ?


Dag G - Evje

Anbefalte innlegg

Annonse
Vaskebjørn hører ikke hjemme i norsk fauna og skal elimineres deretter!

Jeg tror at naturen regulerer seg best selv, uten hjelp fra mennesker. Jeg er derfor imot kunstig utplassering av vandrefalk i min lokale fjellvegg, selv om dyrevernerne kan bevise at det bodde vandrefalk der for 200 år siden, fordi at nå bruker jeg den som klatrevegg. Jeg er også imot kunstig utplassering av ulv i Hamar, selv om det kan bevises at det bodde ulv der for 1000 år siden, fordi at idag bor det småbarnsfamilier der. Disse dyrene forsvant gjennom naturlig seleksjon, eller sagt på en annen måte, de tapte den store konkurransen om livets rett, og da regnes det som juks å utplassere dem igjen. Det blir nesten som å kvotere kvinner, samer og innvandrere til lederstillinger de er totalt inkompetente til.

Denne vaskebjørnen har svømt til Norge på naturlig måte. Hvis han er sterk, så vil han fortrenge og overta livsområdet til våre lokale grevlinger. Hvis han er svak, så vil han dø ut. Slik er naturens gang, og jeg tror Gud har en mening med dette. Derfor blir det helt feil at vi mennesker automatisk skal skyte han, fordi han ikke hører hjemme her. Hva med alle Somalierne og Pakistanerne som har flyttet til Oslo, skal vi skyte de også, siden de ikke naturlig hører hjemme her ?

Hvilken rett har vi til å lage grenser ? Trekke en strek i sanda, og si at ingen vaskebjørn skal sette sin pote nord for denne streken, og de som allikevel våger skal skytes. Blir helt på trynet, spør du meg. Oss pompøse dåraktige mennesker som tror vi vet best, og at vaskebjørner bare er dumme. Vis meg en vaskebjørn som har startet en krig, jeg kommer ikke på noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ergo er du for tusenvis av ulv og bjørn i hele Norge.

Jeg er imot kunstig utplassering, men mener at alle ulver og bjørner som klarer å ta seg til Norge for egen maskin, og som finner nok livsgrunnlag her til å være sjølberga, og ikke er til byrde for skattebetalerne, må selvsagt få lov å bli så lenge de følger Norsk Lov og ikke begynner å spise småbarn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mårhunden er ikke fått grensepass. Hvorfor vet ikke jeg.

Når den har traska helt fra Sibir burde den få komme inn.

Totalt fremmede som har tatt en mye enklere veg går jo rett inn i trygdesystemet.

Hvorfor blir villsvinet avvist, full av steike godt kjøtt.

Fremmede fuglearter blir jo ikke meid ned, ornitologene strømmer til funnstedet som fluer rundt hundelorten.

Hvordan denne vaskebjørnen har kommet fra Nord Amerika til Norge er et mysterium.

Men den har nok tatt korteste veg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

vaskebjrn.jpg

Hvordan vaskebjørnen havnet her ser nå ut som går mot en løsning.

En bonde i 40 årene i Åseral fikk i fjor den største erstatningen i hele landet etter rovdyrangrep.

670 000 kroner fikk han for drap på 209 sauer og geiter.

I etterkant viste det seg at dette ikke stemte.

Tirsdag slo politiet til mot gården.

Under en rassia i fjøset kom de også over andre uønskede dyrearter i fangenskap.

Mårhund, Nesebjørn og Vaskebjørn.

Sær hobby denne bonden hadde.

Bruke uhederlige erstatningspenger fra sau og geit på innførsel av ulovlige dyrearter.

Ja de bøndene...... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er inne på noe der Martin.

Men enkelte kan ødelegge mye for alle andre, dessverre.

(Respekter bondens arbeid !)

Hadde du sagt det samme hvis andre hadde hatt ulovlige dyr? Ja de arkitektene.. Ja de rørleggerne.. Ja de oljearbeiderne.. Eller gjelder dette bare visse yrkesgrupper?

Ser ikke hvordan enkelte som gjør noe dumt kan ødelegge for en hel gruppe, hvis man ikke har et ønske om å tro vondt om gruppa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du sagt det samme hvis andre hadde hatt ulovlige dyr? Ja de arkitektene.. Ja de rørleggerne.. Ja de oljearbeiderne.. Eller gjelder dette bare visse yrkesgrupper?

Ser ikke hvordan enkelte som gjør noe dumt kan ødelegge for en hel gruppe, hvis man ikke har et ønske om å tro vondt om gruppa.

Dersom en bonde har masse ulovlige dyr på gården sin må han jo være en steike dum bonde-

Dersom en oljearbeider eller rørlegger stiller med samme besetningen blir jo ikke signaleffekten helt den samme.

Dersom en lompeselger har en masse ulovlig importerte lomper i lompebuas si blir det jo litt verre enn om en arkitekt hadde det samme på kontoret sitt, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at naturen regulerer seg best selv, uten hjelp fra mennesker. Jeg er derfor imot kunstig utplassering av vandrefalk i min lokale fjellvegg, selv om dyrevernerne kan bevise at det bodde vandrefalk der for 200 år siden, fordi at nå bruker jeg den som klatrevegg. Jeg er også imot kunstig utplassering av ulv i Hamar, selv om det kan bevises at det bodde ulv der for 1000 år siden, fordi at idag bor det småbarnsfamilier der. Disse dyrene forsvant gjennom naturlig seleksjon, eller sagt på en annen måte, de tapte den store konkurransen om livets rett, og da regnes det som juks å utplassere dem igjen. Det blir nesten som å kvotere kvinner, samer og innvandrere til lederstillinger de er totalt inkompetente til.

Denne vaskebjørnen har svømt til Norge på naturlig måte. Hvis han er sterk, så vil han fortrenge og overta livsområdet til våre lokale grevlinger. Hvis han er svak, så vil han dø ut. Slik er naturens gang, og jeg tror Gud har en mening med dette. Derfor blir det helt feil at vi mennesker automatisk skal skyte han, fordi han ikke hører hjemme her. Hva med alle Somalierne og Pakistanerne som har flyttet til Oslo, skal vi skyte de også, siden de ikke naturlig hører hjemme her ?

Hvilken rett har vi til å lage grenser ? Trekke en strek i sanda, og si at ingen vaskebjørn skal sette sin pote nord for denne streken, og de som allikevel våger skal skytes. Blir helt på trynet, spør du meg. Oss pompøse dåraktige mennesker som tror vi vet best, og at vaskebjørner bare er dumme. Vis meg en vaskebjørn som har startet en krig, jeg kommer ikke på noen.

Litt selvmotsigende å være mot skyting av vaskebjørn og samtidig være mot at det skal være feks ulv på Hamar, når det var akkurat nedskyting som førte til at det ikke er ulv på Hamar lengre. Å jobbe for å opprettholde mangfoldet i naturen gjennom forvaltning der de dyreartene som hører hjemme i et område får leve er bare fornuftig spør du meg. Det er helt unaturlig at dyrearter som ved hjelp av mennesker kommer til Norge skal få bli, og det kan få katastrofale konsekvenser for økosystemet vårt. Se hvor stort problem kaniner har blitt i Australia feks. Også de nye dyreartene som er iferd med å komme til Norge pga. global oppvarming (uten at jeg mener å skape noe diskusjon om det) bør etter beste evne hodes til bake nettopp for å verne de dyreartene som naturlig hører hjemme i Norge mener jeg.

THOMAS AUSTIN satte i 1859 ut kaniner i Australia. Det var bare 24 individer, men en viss økning var vel påtenkt. Det skulle jo drives jakt. Austin mente faresignalene var ubetydelige i forhold til fordelene: «Introduksjon av noen få kaniner kan ikke gjøre stor skade, og vil gi en viss hjemmefølelse i tillegg til jakt.»

Spredningen av kaninene var dramatisk og i løpet av noen tiår var arten spredt over halve kontinentet. Rundt 1890 måtte bønder forlate gårdene sine fordi kaninene spiste ned vegetasjonen som holdt landskapet på plass. Hus og mennesker ble begravet i støvstormer. Kaninene hadde ingen naturlige fiender og formerte seg som bare kaniner kan. Bestanden var ute av kontroll, og de neste 50-60 årene ble alle midler tatt i bruk for å desimere skadedyrene. Skyting, fellefangst, gift, inngjerding. Ingenting monnet på de 600 millionene med villige kaniner, før en virus-sykdom (myxomatosis) ble introdusert i 1951. Den tok bestanden ned til 100 millioner. Tross alle tiltak påfører kaninene nå jordbruket i Australia en årlig utgift på ca. 300 mill. US dollars.

(http://www.dagbladet.no/kultur/2006/03/31/462376.html)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der er der det grusomme faktum kommer frem, at kun den som gjør negativ innvirkning får størst omtale, og blir dermed talsperson eller hva man enn kan kalle det, for hele gruppen.

Korupsjon er et virus, hvor eneste løsning er å sette hardt mot hardt. Desverre er vi for snille her til lands, og lar dem slippe billig unna.

Det som irriterer meg aller mest er at hans erstatningssum, kunne heller blitt brukt som behandlingsbidrag for eldre pensjonister istedenfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bonde i 40 årene i Åseral fikk i fjor den største erstatningen i hele landet etter rovdyrangrep.

670 000 kroner fikk han for drap på 209 sauer og geiter.

I etterkant viste det seg at dette ikke stemte.

Nokon som har noko informasjon om dette?

Husdyrtap skal bekreftast av ei rovviltkontakt underlagt SNO, så korleis har han fått erstatning for 209 sauer og geiter?

http://www.naturoppsyn.no/content/598/Skadedokumentasjon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.