Gå til innhold
  • Bli medlem

Hjortelusflue


krølltopp

Anbefalte innlegg

Annonse

Bruk en buff for å dekke til hele håret og spesielt hårfestet. Ellers er det å ta av alle dine klær så snart du er hjemme. Hold dem adskilt fra dine andre klær til de blir vasket. Vask håret ditt med sjampo.

På min siste tur hadde jeg glemt å dekke til håret og jeg måtte fjerne flere stykk på selve turen og 1 hjemme. Dagen etter fant jeg 1 i klærne jeg hadde brukt. Jeg hadde også et bitt i hodebunnen og det tok 2 dager før den tykke bulen (2mm) hadde krympet.

Det beste hadde vært å gå i glatt skøytedrakt med hette i skogen. :)

Linda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På en varm dag liker jeg ikke å dekke til hodet. Egentlig ikke på en kjølig dag heller. Ta med en fin kam, for å ikke få fjernet fluene etter et angrep kan spolerer resten av turen. Vanvittig irriterende.

Ikke ofte de biter mennesker, så slikt er jeg ikke bekymret for, men vanvittig irriterende. Og nei, det finnes ikke noe på boks som holder dem unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk en buff for å dekke til hele håret og spesielt hårfestet. Ellers er det å ta av alle dine klær så snart du er hjemme. Hold dem adskilt fra dine andre klær til de blir vasket. Vask håret ditt med sjampo.

På min siste tur hadde jeg glemt å dekke til håret og jeg måtte fjerne flere stykk på selve turen og 1 hjemme. Dagen etter fant jeg 1 i klærne jeg hadde brukt. Jeg hadde også et bitt i hodebunnen og det tok 2 dager før den tykke bulen (2mm) hadde krympet.

Det beste hadde vært å gå i glatt skøytedrakt med hette i skogen. :)

Linda

Kaller du 2mm bul for tykk??

Herres, jeg får 4-6mm kuler av vanlige myggstikk! Men bare i hodebunnen vel å merke... pussig men sant.

Samtidig diameter på 2-3cm. Helt sykt. Frøkena kaller det donald-kuler, hysterisk morsomt. Neppe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.