Gå til innhold
  • Bli medlem

Valg av sovepose til høst/vår. Råd ønskes.


mindviruz

Anbefalte innlegg

Jeg trenger ny sovepose :D

Jeg er 170 høy og normalt bygget, så jeg trenger egentlig en liten sovepose.

Jeg er heller ingen frysepinn.

Sovepose blir kanskje brukt maks 5 helger på ett år.

Jeg har en sovepose som er rimelig kald og stor fra før, så jeg er ute etter en høst/vårpose til bruk om netter med en nattetemperatur på ned til ca -5 eller aller kaldest -10 C. Men normalt sett blir den nok brukt til nattetemperaturer ned til +2C til +5C

Kriteriene er:

-God kvalitet

-Varm nok til nattetemperatur på ned til -5C , eller aller kaldest -10C. ( Men normalt sett blir den nok brukt til nattetemperaturer ned til +2C til +5C)

-Holdbar

-Gjennomtenkte detaljer (som en praktisk åpning til hodet, og strammemuligheter her)

-Lett !

-Mye for pengene (ikke altfor dyr. Men jeg er ikke interessert i noe billig drit)

EDIT: - Jeg glemte å nevne at jeg ikke har noe i mot å sove med litt ull og en lue på når det er kaldt ute. Sparer litt vekt på den måten, i stedet for å kjøpe en tykkere sovepose som man kan sove i kun iført boxer :)

Farge/merke er uvesentlig, så lenge den ikke er rosa med hester på :P

Takker for alle råd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
så lenge den ikke er rosa med hester på :D

Her falt alle mine forslag til soveposer vekk, dessverre! :)

Vel!

Jeg har tre soveposer (foreløpig).

En Helsport lett sommersovepose

En McKinley Kathmandu 3-sesongs, som jeg bruker når det er "friskt" - altså alle forhold utenom rene vinter/sommerforhold

En Ajungilak vinterpose i dun

McKinley'en min er jeg godt fornøyd med. Hatt den i mange år. En rimelig og god pose som gir meg mye for de kronene jeg ga for den. Har aldri hatt problemer med at jeg fryser i den, og jeg har brukt den i temperaturer ned mot 5-6 minusgrader. Bare kjørte på med ullfrottè, ullester og en balaklava, så har det gått helt fint.

Som sagt: Mye pose for pengene!

mckinley%20kathmandu.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

F.eks. Ajungliak kompakt 3 season til 749 på XXL. Syntpose som har fått bra kritkikker, mye solgt pose.

Bittelitt varmere og dyrere er Ajungliak Tundra 3 season til 949.

Disse havner på ca 1,5 kilo i vekt. Begge finnes i 180cm.

Skal du ha mindre vekt blir det dunpose og da går prisen opp en del

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Gode forslag her ja :D

Prisklassene virker helt greie ja. Kan gjerne komme med forslag til dumposer og, så får jeg heller vurdere det ut i fra pris.

Jeg glemte å nevne at jeg ikke har noe i mot å sove med litt ull og en lue på når det er kaldt ute. Sparer litt vekt på den måten, i stedet for å kjøpe en tykkere sovepose som man kan sove i kun iført boxer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alpkit har mange rimelige dunposer.

Engelsk VAT på 20% blir trukket fra ved handel til Norge. Internasjonal frakt med FedEx koster £35. Så kommer 25% norsk moms på det. Tror kanskje det ikke er noe fortollingsgebyr med den fraktmåten.

Det bør ihvertfall bli noe under 2000 kr for posen.

Jeg har selv en PipeDream 600, som jeg riktig nok bare har fått prøvd en gang, men er godt fornøyd med. Er godt fornøyd med andre ting jeg har fra Alpkit også. Inntrykket er god kvalitet og mye for pengene.

Alternativene for deg er vel nevnte PipeDream 600 eller den noe tyngre og større SkyeHigh 800.

For øyeblikket er ingen av PipeDreamene på lager, men ifølge Arrivals Board skal de komme inn i desember. Registrerer du deg for epostvarsel, så får du sikkert kjøpt en da hvis du er kjapp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.