Gå til innhold
  • Bli medlem

Tørrdrakt til elvekajakk.


Ormevik

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg lurer på om noen har noen gode/dårlige erfaringer med tørrdrakt. Tenker hovedsakelig å bruke den i elva til elvekajakk. Kan gjerne komme med annbefalinger fra leverandører i Norge, eller utlandet! Open for alle innspill, da jeg er helt fersk i gamet.

Prisen bør helst ikke overstige 8000-10000,- da jeg er student for øyeblikket!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei. Jeg har ei finsk tørrdrakt i goretex med neoprenmanskjetter. Den er god å ha på, føles ikke særlig klam og er pottetett hvis en gidder å brette manskjettene inn litt.

Drakta heter Ursuit AWS Goretex og jeg kjøpte denne via "Bjørns Kajakk" på nettet til 6900,-.

Link: http://www.bjornskajakk.no/pages/Nettbutikk/tabid/113/CategoryID/489/Category2ID/505/List/1/Level/3/ProductID/7612/Default.aspx?Category3=T%c3%b8rrdrakter

Må si jeg er blitt glad i denne drakta,men, har ikke prøvd andre typer/merker så noe sammenligningsgrunnlag har jeg ikke. Det eneste jeg er helt sikker på er at padlesesongen har blitt vesentlig lenger med tørrdrakt :wink:

Edit: Jeg padler havkajakk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driver havpadling og har hatt 2 drakter. En Helly Hansen til litt over 4 tusen og nå en Kokatat som er svinedyr. Den siste puster bedre og er generellt mer komfortabel og praktisk. Men HH drakta ville jeg gjerne brukt til elvepadling. Den var supersolid og kunnne godt skurt borti mye skarpe steiner f.eks. Hadde ikke hette, men det er vel nesten en fordel uten det i en elv. Pusteegenskapene er viktigst når en 1. Har høy (svette) aktivitet,2.er i drakta i mange timer uten å kunne lufte den.eller 3. bruker den i en varm årstid (med kaldt vann).

Ser på drakta som en sikkerhet (og beroligende for mine nærmeste), og vil padle mer enn i juli-august. Jeg vet ikke mye om elvepadling,men det ser ut som om disse draktene blir mer og mer vanlig her og. Anbefaler drakt med egen åpning for urinering!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Til elvepadling - kjøp en drakt beregnet for dette

Hvorfor;

Draktene designet for elvepadling har betydelige forsterkninger på utsatte plasser hvor man trenger det når man krabber i skogen og langs knausene når man synfarer eller bærer stryk.

De draktene jeg nevner her har jeg padlekompiser som har og dem er fornøyde med dem:

- Typhoon Multisport 3 - http://www.kajakkentusiasten.no/index.php?page=shop.product_details&category_id=7&flypage=flypage.tpl&product_id=292&option=com_virtuemart&Itemid=78

En veldig solid og god drakt som jeg har mange kjente som bruker og samtlige er veldig fornøyde med den.

- Palm Stikine (www.eian.no - pris; 7260,- / www.striestrommer.no - pris 8999,-

Også en god drakt. Solid og puster bra.

- Level Six Barrier - http://www.aktivfritid.no/product_info.php?cPath=21_29_68&products_id=972

Ikke prøvd selv, men flere er fornøyde med denne. Ser veldig nice ut og er på tilbud nå satt ned en tusenlapp til 5900,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.