Gå til innhold
  • Bli medlem

Hva slags primuser samler vi på? Tillegg til Primussamletråden


runegutt123

Anbefalte innlegg

Det er mange forskjellige primussamlere.

Noen samler bare merket Primus (B.A Hjort), noen campingprimuser, noen samler litt av hvert.

Hva samler du?

Min samling er tre eller firdelt.

1) Norske primuser. Høvik og Fuhrmeister, samt lissensproduserte Primus210 fra Høvik.

2) Nato. Her har jeg noen hull. Mangler noe amerikansk, mangler noe Britisk, mangler noe fransk, og mangler kunnskap om Danskenes Siriuskommando. Denne enheten på Grønnland, er så hemmelig at de ikke vil fortelle meg hvilken primus de bruker.

3) Ruskij: Tror jeg straks er i mål her.

4) Gøye ting. Her kommer 199, 8R, 123R campingprimuser, en Thermos toblusser bensin, etc. + noen Petromaxer, strykjern for bensin, skismørebrenner etc.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Alt skal fungere. Jeg har en og anna ufyrt også. Disse forblir ufyrt.

De som har vært fyrt før, skal virke.

Desverre har jeg mere primuser enn turer, så det er desverre ikke alle som får lufteturen sin hvert år.

post-1426-133474770404_thumb.jpg

post-1426-133474770431_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
og mangler kunnskap om Danskenes Siriuskommando. Denne enheten på Grønnland, er så hemmelig at de ikke vil fortelle meg hvilken primus de bruker.

Dei er ikkje meir hemmeleg enn at det finnst bilder i bøker. Så dersom du er i stand til å kjenne att ein primus etter eit bilde, så er det bare å leite.

Det overraskar meg ikkje at du ikkje får svar frå Sirius, men har du spurt Peter Schmidt Mikkelsen ( http://www.xsirius.dk/ )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er imponert, Rune!

Jeg har bare 2 optimus 111 (111 og 111T), MSR Dragonfly, Optimus no 5 og noen greier for gass som sikkert ikke bør nevnes i dette selskap :) Så det kan vel knapt kalles for en samling :D Men jeg merker interessen er voksende :D

Det jeg har mest lyst på nå er Optimus 111C og Optimus Ranger 10, mest for at 111 interesserer meg mest :) Også Fuhrmeister No 8 står langt opp på ønskelista...

post-3543-133474770457_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veit ikkje heilt om eg er samlar eller berre entusiast ...

Særleg systematisk er eg i alle høve ikkje.

Interessa går mest i retning av turprimusar.

Freistinga vert likevel ofte for stor når eg treffer andre variantar også.

Dette har ført til at eg passerte 130 for nokre veker sidan.

Eg prøver å restaurere tilbake i god stand alt som er brukt når eg får det.

Dessverre rekk ikkje tida alltid til, så køen av prosjekt er no faretruande lang, men noko må eg ha å gjere når eg vert pensjonist også ...

Har også nokre ufyrde som skal få leve vidare slik i mi tid, trur eg ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.