Gå til innhold
  • Bli medlem

Fjellski, bindinger og sko


jannicke lien

Anbefalte innlegg

Hei.

Ny her, og lurer på om det er noen med gode tips til meg.

Har gått en del på ski, og uansett hvilke gode råd jeg prøver, får jeg svære gnagsår. Stop 24 på føttene er vel det som i kombinasjon med sportstape er det som virker lengst, men gnagsårene kommer til slutt uansett! Samme problematikk i vanlige fjellsko også.

Så, nå har jeg bestemt meg for å skifte ut skoene mine, og tenker at jeg samtidig vil bytte ut resten av utstyret.

Har fått råd i butikk om å prøve Crispi Stetind sko, er litt usikker. Noen med erfaring av denne? Lurer litt på Alfa Skarvet også...

Dette betyr jo at jeg må gå for en BC- binding.

Tenker i tillegg på Åsnes Rago med kortfell. Går en del med barn i pulk, også med tung sekk.

Noen med erfaring med gnagsår? og sko? Bindinger? Ski?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

når det gjelder kortfeller, så kan eg iallfall si at etter en praktisk test i lofthus tidligere i vinter, så virker langfell å være best.

vi var en med langfeller, og en med kortfeller, og hadde hver ca 25kg på ryggen. da gikk de 900 høydemeterne klart best med langfeller... men dette er vestlandserfaring...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderte selv begge de to skoene, men endte opp med Crispi. Hva som gir deg gnagsår er jo umulig å si for meg, men de skoene er i alle fall utrolig gode til min fot.

Mtp skien du ser på er det vel ikke så dumt med BC? Dersom du skal ut å gå fort / trene er jo ikke hverken skoene du ser på eller skien helt aktuelle. Selv har jeg Fischer Europa Tour og har brukt de med Crispi skoen og NNN auto i vanlig løype, fungerer kjempebra så lenge du "vandrer" mer enn du "løper" på ski...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.