Gå til innhold
  • Bli medlem

Oppbevaring av snelle i sekk


turern

Anbefalte innlegg

Hei,

Etter å for andre gang ha fått bøy på bøylen på haspelsnella mi, trenger jeg tips om pakking av snelle slik at den holder seg slik den skal være.

Har folket på fjellforum tips og trix om pakking, eller henger den på stanga hele turen? Finnes det eventuelt gode etuier som ikke veier for mye som kan brukes?

Mvh,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruker du sidelommer så pass på: at sekken aldri får mulighet til å velte når den tas av ryggen.

Og selvsagt at du setter den ned i oppreist stilling.

Ellers:

Sentrert, høyt oppe i sekken.

Gjerne innpakket i et plagg.

Lite harde gjenstander i nærheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt futeral til alle snellene mine. En liten "veske" til oppbevaring av snelle og ekstraspole. Disse er ofte myke og beskytter ikke snella mot de helt store påkjenningene, men en vanlig plastboks, en matboks eller lignende burde vel gjøre susen. Disse boksene kommer ofte med små klips som holder lokket på plass.

Jeg bruker vanlige små plastbokser til det meste. Til og med primusen har jeg plassert i en plastboks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har snella på stangen hele tiden, så kan man kaste ut på 1-2-3 hvis man har snøret gjennom alle ringene og delt den i to

så er det bare å sette de to delene sammen og en spinner så er du ready to go!

har den da feste på siden av sekken(litt kronglete i tett skog)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pakker snella i en isboks av typen diplomis royal. På disse boksene sitter lokket godt, det er plass til spole og annet småtteri. Veier bare 50g og har plass til sneller opp til 2500 størrelse. Pakker altid i topploket for å ha den lett tilgjengelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isbokser og lignende er gode ting ja! Er også glad i å bruke isbokser og andre plastbokser til ryddig oppbevaring av ting i sekk. Holder det organisert, enkelt å finne fram, og ikke minst vanntett. Har også merket plastboksene med DYMO labelmarker for kjapt å kunne skille boksene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.