Gå til innhold
  • Bli medlem

Øke issolasjonen i skistøvler


orre

Anbefalte innlegg

ønsker og øke "komfortgrensen" i skisko. Ser at mange har i en ekstra ullsåle. Ettersom jeg er veldig glad i Sole sålen de selger på feks xxl for bruk i fjellstøvlene min tenkte jeg at disse også kunne brukes i skistøvlene. Noen som vet om disse burde issolere godt, eventuelt hvordan de er i bruk i skistøvler...

http://www.xxl.no/sko/skotilbehoer/saaler/sole-orthotic-ultra-cushion-4-mm-tykk-1026868

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
ønsker og øke "komfortgrensen" i skisko. Ser at mange har i en ekstra ullsåle. Ettersom jeg er veldig glad i Sole sålen de selger på feks xxl for bruk i fjellstøvlene min tenkte jeg at disse også kunne brukes i skistøvlene. Noen som vet om disse burde issolere godt, eventuelt hvordan de er i bruk i skistøvler...

http://www.xxl.no/sko/skotilbehoer/saaler/sole-orthotic-ultra-cushion-4-mm-tykk-1026868

Det der har jeg aldri sett før. Jeg kan sitere et innlegg som ikke finns!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelige greier.......

mitt innlegg ble borte, men du fikk sitert det, hmmmm :wink:

Hei.

Har sett dette noe underlige fenomenet før i php.

Det har sin årsak i formateringen du gjorde da du satte inn url'en i tråden din, vår nåværende phpBB ser ut til å ha en feil her.

Jeg har rettet opp i det.

Så tilbake til trådens egentlige emne: Solesåler, 4 mm.

De gir noe varme ifht. de fleste orginale, medfølgende såler, men mest sentralt er nok stabiliteten og tildels støtabsorbasjonen.

I fjellskistøvlene mine (Crispi Stetind) bruker jeg Solesåler, støvlene er 1 nummer større enn normalstørrelsen min, så jeg satser på plass nok samt varme nok sokker, framfor "varmesåler".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei orre.

Solesålene jeg bruker er 4 mm. som du spør om.

Jeg startet med å bruke dem nettopp grunnet at hælen min hadde litt mye slingringsmonn i Stetind'ene, Solesålen stabiliserte samt løftet hælen litt opp. Nå sitter støvlene meget godt på foten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktigste for å få varme skisko er at de er store nok. Hjelper lite å dytte inn ekstra såle hvis det gjør skoen trang. Samme med ekstra sokker. 3 par sokker kan være kaldere enn to hvis det egentlig ikke er plass i skoa.

Mine vinterskisko til turbruk er ca 1 nummer større enn vanlig. Da får jeg både ullsåle og 2 par sokker i uten at de blir trange. Ulempen er at store sko går ut over stabiliteten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.